Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Student Life in Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
2) |
Istanbul today than yesterday |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
3) |
Legends Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
4) |
From today's Istanbul Prohistorya settled History |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
5) |
Restaurants in Istanbul From Past to Present |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
6) |
Istanbul's Historical and Cultural Values
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
7) |
Read Art and Cultural Heritage Perspective Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
8) |
Mid-Term |
|
9) |
Global City and Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
10) |
In the 19th and 20th centuries Head of Economic and Social Life in Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
11) |
On Poets and On Istanbul |
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
12) |
Istanbul's urban transformation and History
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
13) |
Tale of Two Districts
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
14) |
Read Art and Cultural Heritage Perspective Istanbul
|
Şehir ve Kültür İstanbul Kitabındaki “Geleneksel Türk Sanatları ve İstanbul”
“Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Şehir ve Kültür İstanbul “Şehir ve Kültür, Eşsizliğin Doruk Noktası: İstanbul”
Research Articles on the subject to date
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Develop close interest in human mind and behavior, and attain critical thinking skills (in particular the ability to evaluate psychological theories using empirical evidence), as well as appreciating psychology as an evidence based science. |
|
2) |
Gain a biopsychosocial understanding of human behavior, namely, the biological, psychological, social determinants of behavior. |
|
3) |
Acquire theoretical and applied knowledge and learn about basic psychological concepts and perspectives |
|
4) |
Familiarize with methodology and data evaluation techniques by being aware of scientific research methods (i.e. correlational, experimental, longitudinal, case study). |
|
5) |
Employ ethical sensitivity while doing assessment, research or working with groups. |
|
6) |
Familiarize with the essential perspectives of psychology (cognitive, developmental, clinical, social, behavioral, and biological). |
|
7) |
Get the opportunity and skills to evaluate qualitative and quantitative data, write reports, and present them. |
|
8) |
Attain preliminary knowledge for psychological measurement and evaluation. |
|
9) |
To have a basic knowledge of other disciplines (e.g. sociology, history, political science, communication studies, philosophy, anthropology, literature, law, art, etc) that can contribute to psychology and to be able to make use of this knowledge in understanding and interpreting of psychological process. |
3 |