HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4071 | Strateji Yönetimi ve Kariyer Planlama | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | B.A |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bireysel uygulama yapılacak bir derstir. Kariyer planlama ve iş araştırmalarına stratejik bir yaklaşım sağlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Kariyer geliştirme politikalarında yeni kavramlar geliştirmeyi başarabileceklerdir. 2 Gelecekteki kariyer yönetimi stratejilerini oluşturabileceklerdir. 3 Stratejik kariyer planlama ve geliştirme stratejilerini organize edebileceklerdir. 4 Kariyer kavramının temel boyutlarını kavrayabileceklerdir. |
Kariyer planlama nedir? Kariyer planlama ve gelişimi konusunda farkındalık yaratmak. Kariyer safhaları. Mesleki eğilimler ve meslek örnekleri. Dünyadaki kariyer eğilimleri iş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri. Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri. Etkili bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgilendirme İnternet kanalı ile ilgili iş başvurusu ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının incelenmesi. Performans yönetiminin esasları ve çalışanların gelişimine etkisi. Zaman yönetimi nedir? Nasıl etkin kullanılır? Mesleki etik Sözlü ve yazılı iletişim esasları İş dünyasından profesyonel bakış. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer Yönetimi nedir? | |
2) | Kariyer Planlama ve Gelişimi | |
3) | Kariyer safhaları : Kişisel tercihlerini bilmek | |
4) | Dünyaki kariyer eğilimleri | |
5) | İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri | |
6) | İş dünyasından profesyonel ziyaretçi | |
7) | Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | |
8) | Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler | |
9) | Europass özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. İnternet aracılığıyla iş başvurusundabulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek. | |
10) | Performans Yönetiminin temel kavramları | |
11) | Zaman yönetimi | |
12) | Profesyonel etik; Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek? | |
13) | Sözlü ve yazılı iletişim | |
14) | İlişki yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Çetinbakış, Murat (2002). Harward Business Review Kariyer Yönetimi. Mess Yayınları 2. İnsan Kaynakları Yönetimi. Ramazan GEYLAN 3. Halkla Ilişkilerde Uygulama Teknikleri-Ferruh UZTUĞ 4. Stratejik Yönetim-Necdet TİMUR |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 1 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |