ANESTEZİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3081 | Sağlığı Geliştirme | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları,birey, aile, toplum sağlığı koruma ve geliştirme kavramı ve etkileyen faktörleri, davranışa özgü sağlığı koruma ve geliştirme modelleri ve çözüm stratejilerini öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Sağlık davranışı ve sağlığı geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar. 2 Sağlığı koruma ve geliştirme davranışları ve davranış değişimini etkileyen belirleyiciler arasındaki ilişkiyi açıklar. 3 Ulusal ve uluslar arası sağlığı geliştirme politikaları, hedefleri, ilkeleri ve standartlarını açıklar. 4 Sağlığı geliştirme programları için teorik esasları, modellerini kavrar. 5 Kanıta dayalı sağlığı geliştirme programlarını bilir, planlar ve uygular. |
Bu ders, sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını, sağlığı geliştirme modellerini, sağlığı geliştirme ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaları kapsar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları | |
2) | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını tanılama | |
3) | Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler I | |
4) | Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler II | |
5) | Sağlığı Geliştirmede Kullanılan Modeller | |
6) | Sağlık İnanç Modeli | |
7) | Sağlık İnanç Modeli (Makale Kritiği) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sağlığı Geliştirme Modeli | |
10) | Sağlığı Geliştirme Modeli (makale kritiği) | |
11) | Teoriler üstü model | |
12) | Teoriler üstü model (makale kritiği) | |
13) | Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rolü ve Yenilikçi Uygulamaları | |
14) | Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar, Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. The course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002 2. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002. 3. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006. 4. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 159 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme | |
2) | Alan terminolojisini etkin kullanabilme | |
3) | Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme | |
5) | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme | |
6) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme | |
7) | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme | |
8) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme | |
9) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme | |
10) | Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme | |
11) | Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme | |
12) | Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme | |
13) | Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme |