DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3075 | Tamamlayıcı Bakım Yaklaşımları | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Sağlıklı ve hasta bireylerde yaygın kullanılan tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemleri hakkında genel bir bakış açısı ile kuramsal bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak, bu yöntemlerin yarar ve zararlarını değerlendirmek, bakım uygulamalarına nasıl entegre olabileciğini keşfetmelerini |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Tamamlayıcı ve alternatif tedavi uygulamalarını holistik yaklaşım çercevesinde önemini bilir. 2 Dünyada ve Türkiye’de yaygın kullanılan tamamlayıcı ve alternatif tedavi yaklaşımlarını sırayabilir. 3 Bilişsel-davranışsal terapiler, zihin-beden tıbbı, biyolojiye dayalı terapiler , enerji terapileri, manüplatif ve bedene dayalı sistemleri sınıflandırır. 4 Hemşirelik bakım uygulamalarında tamamlayıcı ve alternatif tedavi yaklaşımlarını etki mekanizmasını açıklar. 5 Seçilmiş tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerin yararları ve zararlarını bilir. |
Dünya'da ve Türkiye'de tamamlayıcı ve alternatif( TAT)bakım yaklaşımları, tanımları, tarihsel gelişimi, bilişsel davranışsal terapiler( grup terapileri, bireysel terapiler, hipnoz, dans, gevşeme egzersizleri, nefes egzersizleri, meditasyon, yoga), dini yaklaşımlar, enerji yaklaşımları (reiki, biyoterapi, refloksoloji, biyoenerji, akupunktur) manüplatif yaklaşımlar (masaj, akupressur), alternatif tıbbi sistemler (Çin tıbbı, homeopati, şiroprakti, Ayurvedik tıp) biyolojik yaklaşımlar (vitaminler, multivitaminler, aromaterapi) ilaç bitki etkileşimlerini, hemşirelik bakım, araştırma ve uygulamalarında TAT yaklaşımlarını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Dünya'da ve Türkiye'de Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yaklaşımlarına Genel Bakış, Tarihsel gelişim | |
3) | Bilişsel Davranışsal Terapiler 1 | |
4) | Bilişsel Davranışsal Terapiler 2 | |
5) | Enerji Yaklaşımları 1 | |
6) | Enerji Yaklaşımları 2 | |
7) | Manüplatif Yaklaşımlar | |
8) | Alternatif Tıbbi Sistemler 1 | |
9) | Alternatif Tıbbi Sistemler 2 | |
10) | Biyolojik Yaklaşımlar 1 | |
11) | Biyolojik Yaklaşımlar 2 | |
12) | İlaç-Bitki Etkileşimleri | |
13) | Son Karar, TAT Yaklaşımları Kullanılmalı mı? | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Topuz, E.(2005) Kanserde alternatif ve tamamlayıcı tıp (bilimsel yaklaşım),İstanbul:İletişim yayınları2-Mıcozzi, M.(2011), Fundamentals of complementary and alternative medicine, United States: Saunders Elsevier 2.Mıcozzi, M.(2011), Fundamentals of complementary and alternative medicine, United Stated: Saunders Elsevier 3-Snyder, L. (Ed.) (2007), Complementary and alternative medicine, ethics, the patients and the phsician, United States:humanapress 4-Araz, A., Harlak, H., & Meşe, G. (2007). Sağlık davranışları ve alternatif tedavi kullanımı. TSK koruyucu hekimlik bülteni, 6(2). 5-Kav, S., Hanoğlu, Z., & Algıer, L. (2008). Türkiyede kanserli hastalarda tamamlayıcı ve alternatif tedavi yöntemlerinin kullanımı: literatür taraması. Uluslararası hematoloji-onkoloji dergisi, 18(1). 6-Neldner, K. H. (2000). Complementary and alternative medicine. Dermatologıc clınıcs, 18(1). 7-Papas, S., & Perlman, A. (2002). Complementary and alternative medicine. Medical clinics of North America, 86(1). 8-Turan, N., Öztürk, A., & Kaya, N. (2010). Hemşirelikte yeni bir sorumluluk alanı: Tamamlayıcı terapi. Maltepe Üniversitesi hemşirelik bilim ve sanat dergisi, 3(1). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |