HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3073 | Kültürlerarası Hemşirelik | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencinin kültürlerarası hemşirelik modellerini kavrayabilmesini ve globalleşen sağlık bakım sistemi içinde farklı kültürel gruplara uygun hemşirelik bakımı vermesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Farklı kültürel gruplara kapsamlı ve sistematik hemşirelik bakımı sağlar. 2 Farklı kültürel grupların sağlık ve hastalığa ilişkin inanç ve tutumlarına örnek verir. 3 Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz eder. 4 Kültürün iletişim süreci üzerindeki etkisini açıklar . 5 Kültürlerarası hemşirelik modellerini açıklar. |
Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri Kültür ve İletişim Kültür ve Stres 3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş | |
2) | Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-Devam | |
3) | Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-devam | |
4) | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri | |
5) | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri | |
6) | Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri | |
7) | Kültür ve İletişim | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kültür ve İletişim-Devam | |
10) | Kültür ve İletişim-Devam | |
11) | Kültür ve Stres | |
12) | Kültür ve Stres | |
13) | 3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik | |
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Andrews MM, Boyle JS. (2007). Transcultural Concepts in Nursing Care. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. Journal of Transcultural Nursing, http://intl-tcn.sagepub.com Leininger M, McFarland MR. (2002). Transcultural Nursing. 3rd ed, McGraw-Hill Professional, New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 5 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 5 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |