HEMŞİRELİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3073 Kültürlerarası Hemşirelik Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA DUYGU ÖZMET
Öğ.Gör. EMİNE ÖZDEMİR ASLAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencinin kültürlerarası hemşirelik modellerini kavrayabilmesini ve globalleşen sağlık bakım sistemi içinde farklı kültürel gruplara uygun hemşirelik bakımı vermesini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Farklı kültürel gruplara kapsamlı ve sistematik hemşirelik bakımı sağlar.
2 Farklı kültürel grupların sağlık ve hastalığa ilişkin inanç ve tutumlarına örnek verir.
3 Kültürün sağlık ve hastalık üzerindeki etkisini analiz eder.
4 Kültürün iletişim süreci üzerindeki etkisini açıklar .
5 Kültürlerarası hemşirelik modellerini açıklar.

Dersin İçeriği

Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş
Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
Kültür ve İletişim
Kültür ve Stres
3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş
2) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-Devam
3) Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş-devam
4) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
5) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
6) Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri
7) Kültür ve İletişim
8) Ara sınav
9) Kültür ve İletişim-Devam
10) Kültür ve İletişim-Devam
11) Kültür ve Stres
12) Kültür ve Stres
13) 3. Dünya Ülkelerinde Hemşirelik
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Andrews MM, Boyle JS. (2007). Transcultural Concepts in Nursing Care. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.
Journal of Transcultural Nursing, http://intl-tcn.sagepub.com
Leininger M, McFarland MR. (2002). Transcultural Nursing. 3rd ed, McGraw-Hill Professional, New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 2 20 40
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. 5
2) Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. 5
9) Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 2
12) Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. 2