FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3073 | Yaşlılarda Fizyoterapi | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Geriatrik rehabilitasyona giriş, genel bakış ve sağlıklı yaşlanmayı tartışabilcektir. 2.Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal değişiklikleri tartışabilecektir. 3.Yaşlılarda egzersiz uygulamalarını tartışabilecektir 4. Geriatri alanındaki yenilikçi yaklaşımları tartışabilecektir |
Bu dersin içeriği; sağlıklı yaşlanma, yaşlanmayla gerçekleşen fizyolojik değişimler, yaşlılarda egzersiz uygulamalarını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Geriatrik rehabilitasyona giriş | |
2) | Sağlıklı yaşlanma ve polifarmasi | |
3) | Muskuloskeletal değişimler | |
4) | Kardiyopulmoner değişimler | |
5) | Nörolojik değişimler | |
6) | Denge ve yürüme bozuklukları | |
7) | Ara sınav | |
8) | Duyusal değişimler | |
9) | Yaşlıda psikososyal değişimler | |
10) | Terapatik egzersizler | |
11) | Grup egzersizleri | |
13) | Yaşlılarda fizyoterapi uygulamalarında inovasyon ve teknoloji destekli egzersizler | |
14) | Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık olarak verilecektir.- will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | - Ham, R. J. (1997) Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach. St Louis: Mosby Year Book - Landefeld, C. S., Palmer, R. M., Johnson, M. A., Johnson, C. B., Lyons, W. L. (2004) Current Geriatric Diagnosis & Treatment. NewYork: McGraw–Hill Companies |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 12 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |