Bu ders; Genetik varyasyon: Beslenme uygulamaları,Genler ve besin ögeleri veya besin bileşenleri arasındaki ilişki,Besin ögeleri ve gen ekspresyonu,Nutrigenomik,Gıda bileşenlerinin etkinliği ve güvenliğinin değerlendirilmesinde nutrigenomikler,Vitamin metabolizması, genetik ve çevre I,Vitamin metabolizması, genetik ve çevre II,Genler, diyet ve plazma lipidleri,Genetik varyasyon ve beslenme gereksinimleri,Gen: Çevresel etkileşimler ve koronar kalp hastalığı,Tip 1 Diyabette gen-besin ögesi etkileşimi,Kanser nutrigenomikleri,Makale tartışması,Makale tartışması; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genetik varyasyon: Beslenme uygulamaları |
|
2) |
Genler ve besin ögeleri veya besin bileşenleri
arasındaki ilişki |
|
3) |
Besin ögeleri ve gen ekspresyonu |
|
4) |
Gıda bileşenlerinin etkinliği ve güvenliğinin
değerlendirilmesinde nutrigenomikler |
|
5) |
Genetik varyasyon ve beslenme gereksinimleri
|
|
6) |
Vitamin metabolizması, genetik ve çevre |
|
7) |
Genler, diyet ve plazma lipidleri
|
|
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Nutigenomik
|
|
10) |
Gen: Çevresel etkileşimler ve koronar kalp hastalığı
|
|
11) |
Tip 1 Diyabette gen-besin ögesi etkileşimi
|
|
12) |
Kanser nutrigenomikleri
|
|
13) |
Obesite genetiği
|
|
14) |
Epigenetik |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer |
Diğer Kaynaklar: |
1- Ordovas JM. Nutrigenetics And Nutrigenomics, World Review of Nutrition and Dietetics,Vol.93,Karger, 2004.
2- Bouchard C., Ordovas JM. Progress in Molecular Biology and Translational Science Recent Advances in Nutrigenetics and Nutrigenomics, Elsevier, USA, 2012 3- Mahan L.K., Escott-Stump S., Krause's Food, Nutrition and Diet Therapy, 10th Edition, W. B. Saunders Company, USA, 2000 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |