ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4011 Mesleki Mevzuat ve Yönetim Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İSHAK AYDEMİR
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere çalışma ortamındaki yönetimin temel kavramları, esasları ve tabi olacakları mesleki mevzuat hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrencinin yönetimin temel kavramlarını anlaması, yönetim sürecinde işleyen fonksiyonları ve bu süreç içinde yöneticinin rol ve sorumluluklarını öğrenmesi; çalışma alanlarındaki tabi olacağı mesleki mevzuatı bilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1-Tanımlar
2-Yönetimde temel kavramlar ve esaslar
3-Yönetim fonksiyonları
4-Yönetici rolleri ve özellikleri
4-İş,görev ve çalışma
5-Mesleki Mevzuat

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanımlar
2) Yönetimde temel kavramlar ve esaslar
3) Yönetimde temel kavramlar ve esaslar
4) Yönetim fonksiyonları
5) Yönetim fonksiyonları
6) Yönetici rolleri ve özellikleri
7) İş çözümleme ve görev
8) Ara sınav
9) Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim
10) Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim
11) Sağlık alanında mesleki mevzuat
12) Eğitim alanında mesleki mevzuat
13) Sosyal hizmet alanında mesleki mevzuat
14) Diğer alanlarda mesleki mevzuat

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 10 20
Ödevler 1 7 7
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 4
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 4
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4