ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB4009 | Sosyal Sorumluluk Projesi | Güz | 0 | 4 | 2 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM |
Dersin Amacı: | Topluma hizmet uygulamalarını tanımak, konuya ilişkin mevcut problemler konusunda bir bakış açısı geliştirmek, mevcut problemlere ilişkin çözüm önerileri üretmek, topluma yarar sağlayacak gönüllük faaliyetleri ve önemi konusunda farkındalık kazanmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler; 1. Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. 2. Topluma hizmet uygulamalarının kapsamı konusunda fikir sahibi olur. 3. Toplumsal sorunlar konusunda bilinçlenir. 4. Toplumsal sorunların çözümüne yönelik gönüllülük faaliyetlerinde yer alır ve öneriler geliştirir. 5. Donanım ve bilgisini toplum yararına nasıl kullanacağı konusunda bir bakış açısı geliştirir. |
- Topluma hizmet uygulamaları kapsamında sivil toplum kuruluşlarını araştırma - Topluma yararlı olabileceğini düşündüğü uygun sivil toplum kuruluşunu belirleme - Belirlediği sivil toplum kuruluşu ile görüşerek uygulamalar konusunda bilgi edinme - Edindiği bilgiler doğrultusunda çalışma planını yapma - Çalışma planı hakkında ders sorumlusuyla görüşme - Sivil toplum kuruluşu ile işbirliği halinde onay aldığı çalışma planı doğrultusunda uygulama yapma - Yaptığı uygulamalara yönelik rapor hazırlama, gerekli dokümanları hazırlama ve toplum yararını gözeterek değerlendirme raporu yazma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belirlenen sivil toplum kuruluşuyla çalışma alanı konusunda bilgi toplama, çalışma planı yapma | |
2) | Gözlem, çalışma planını geliştirme | |
3) | Gözlem, oluşturulan çalışma planını ders sorumlusuyla paylaşma | |
4) | Çalışma planı doğrultusunda uygulama yapma | |
5) | Uygulama | |
6) | Uygulama | |
7) | Uygulama | |
8) | Uygulama | |
9) | Uygulama | |
10) | Uygulama | |
11) | Uygulama | |
12) | Uygulama, uygulamalara yönelik çözüm önerileri oluşturma, raporlama | |
13) | Uygulama, uygulamalara yönelik çözüm önerileri oluşturma, raporlama | |
14) | Dosya Teslimi, Sunum |
Ders Notları / Kitaplar: | Güncel kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | Güncel kaynaklar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 10 | % 40 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 2 | 8 |
Derse Özgü Staj | 10 | 4 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 4 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 4 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 4 |