ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB2012 Okul Öncesi Eğitim Programı Bahar 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin MEB 2013 erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımının nasıl gerçekleştirileceği, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmalarını, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizde ve dünyada kullanılan eğitim programlarını inceleyerek karşılaştırmalar yapmalarında rehberlik etmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda başarılı öğrenciler; erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarının
incelemesi, programın ilke ve standartları, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, erken çocukluk eğitim programında aile katılımı, programın planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitim programının öğeleri, ülkemizde ve yurt dışında kullanılan çeşitli erken çocukluk eğitim programlarının incelemesi, programın ilke ve standartları, çocukların öğrenmesini kolaylaştıracak yöntem ve materyaller, erken çocukluk eğitim programında aile katılımı, programın planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi
2) Erken çocukluk eğitiminde son gelişmeler ve sayısal veriler.
3) Erken Çocukluk Eğitiminin Temel Amaçları (toplumsal, eğitimsel, gelişimsel)
4) MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (İlkeler ve özellikleri)
5) MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı)
6) MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar)
7) MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı(Değerlendirme üç bileşenli- çocuk, öğretmen ve program)
8) Ara sınav
9) Early Childhood Education Program Approaches (Vygotsky, High Scope, Head Start).
10) Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları (Reggio Emilio, Montessori).
11) Program Yaklaşımları ( Proje Yaklaşımı, Aktif Öğrenme, Çocuk Merkezli Öğrenme)
12) Program Yaklaşımları ( Öyküleştirme ve İlk Yıllar Programı - PYP)
13) Program Yaklaşımları ( Waldorf, Te Whariki)
14) MEB Programı ile diğer program yaklaşımlarının karşılaştırılması. Dersin genel değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programları. (0-36 aylık çocuklar için) (36-72 Aylık Çocuklar İçin). İstanbul: MEB Basımevi.
Bodrova, E. & D. J., Leong, Zihnin Araçları Erken Çocukluk Eğitiminde Vygotsky Yaklaşımı Çevirenler: Güler, T., F. Şahin, A. Yılmaz, E. Kalkan, (Yay. Haz. G. Haktanır). Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC.
Dodge, D. T., Colker, L. J. ve Heroman, C. (2002) The Creative Curriculum For Preschool. 4th Edition, Teaching Strategies Publishing, USA.
Güler, T., (2007). Erken Cocukluk Doneminde Oyun Planlama Modeli, Eğitim ve Bilim, 32 (143), 117-128.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 1 4
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4