Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, ders planı ve ders hakkında genel bilgi |
|
2) |
Erken çocukluk eğitiminde son gelişmeler ve sayısal veriler. |
|
3) |
Erken Çocukluk Eğitiminin Temel Amaçları (toplumsal, eğitimsel, gelişimsel) |
|
4) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (İlkeler ve özellikleri) |
|
5) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı) |
|
6) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar) |
|
7) |
MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı(Değerlendirme üç bileşenli- çocuk, öğretmen ve program) |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Early Childhood Education Program Approaches (Vygotsky, High Scope, Head Start). |
|
10) |
Erken Çocukluk Eğitiminde Program Yaklaşımları (Reggio Emilio, Montessori). |
|
11) |
Program Yaklaşımları ( Proje Yaklaşımı, Aktif Öğrenme, Çocuk Merkezli Öğrenme) |
|
12) |
Program Yaklaşımları ( Öyküleştirme ve İlk Yıllar Programı - PYP) |
|
13) |
Program Yaklaşımları ( Waldorf, Te Whariki) |
|
14) |
MEB Programı ile diğer program yaklaşımlarının karşılaştırılması. Dersin genel değerlendirilmesi. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
MEB. (2013). Okul Öncesi Eğitim Programları. (0-36 aylık çocuklar için) (36-72 Aylık Çocuklar İçin). İstanbul: MEB Basımevi.
Bodrova, E. & D. J., Leong, Zihnin Araçları Erken Çocukluk Eğitiminde Vygotsky Yaklaşımı Çevirenler: Güler, T., F. Şahin, A. Yılmaz, E. Kalkan, (Yay. Haz. G. Haktanır). Anı Yayıncılık, Ankara, 2010.
Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8: 2009 position statement. Washington, DC: NAEYC.
Dodge, D. T., Colker, L. J. ve Heroman, C. (2002) The Creative Curriculum For Preschool. 4th Edition, Teaching Strategies Publishing, USA.
Güler, T., (2007). Erken Cocukluk Doneminde Oyun Planlama Modeli, Eğitim ve Bilim, 32 (143), 117-128. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
4 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
4 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
4 |