ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB3009 | Çocuklarda Yaratıcılık ve Sanat | Güz | 1 | 2 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, Çocuklarda gelişimlerine göre yaratıcılığın gelişimini, Öğrendikleri yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim kurmaları ve çocuklarla yapacakları uygulamalar sırasında kullanabilmelerini, Çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek ve sanat aracılığı ile hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Kendi yaratıcılıklarını geliştirme 2.Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimi, yaratıcı yöntem ve teknikleri ile çocuklarla iletişim kurma yöntemleri 3.Yapılacak uygulamalarla çocukların yaşlarına göre kullanılabilecekleri materyalleri seçebilme 4.Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitim programları hazırlayabilme 5.Yaratıcı problem çözme sürecine hangi yollarla ulaşabileceğini bilme 6.Sanat programları ile çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını destekleyebilme |
Yaratıcılığın insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitim kurumunun ve ailenin rolü, yaratıcı düşünme ile ilgili farklı kuramlar, çocuklar için yaratıcı çevre koşullarının nasıl sağlanması gerektiği ve çocukların gelişimsel beceri düzeylerine uygun yaratıcı uygulamaların seçilmesi, çocukların resim çizme gelişim aşamaları, sanatı çocuğun yaratıcılığını destekleyebilmek için kullanımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin | |
2) | Yaratıcılık düşünme kuramları | |
3) | Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler | |
4) | Yaratıcılığı etkileyen faktörler | |
5) | Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler | |
6) | Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat | |
7) | Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim | |
8) | Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi | |
9) | Ara sınav | |
10) | Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller, | |
11) | Estetik gelişim | |
12) | Proje(Müzelere gezi ve ödev hazırlama) | |
13) | Uygulama | |
14) | Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları haftalık verilecektir. Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Matthews,J(1994).Help children to Draw&Paint in Early Childhood Children&Visual Representatıon. .Schirmacher,R(2006).Art and Creative Dvelopment For Young Children.Thompson Delmar learning. May, R.(2003).Yaratma cesareti(Çev:Alper Oysal). 8.basım.Istanbul:Metris yayınları. Kalburan,C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 4 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 4 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 4 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |