ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB3009 Çocuklarda Yaratıcılık ve Sanat Güz 1 2 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, Çocuklarda gelişimlerine göre yaratıcılığın gelişimini, Öğrendikleri yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim kurmaları ve çocuklarla yapacakları uygulamalar sırasında kullanabilmelerini, Çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek ve sanat aracılığı ile hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Kendi yaratıcılıklarını geliştirme
2.Çocukların yaşlarına göre yaratıcılığın gelişimi, yaratıcı yöntem ve teknikleri ile çocuklarla iletişim kurma yöntemleri
3.Yapılacak uygulamalarla çocukların yaşlarına göre kullanılabilecekleri materyalleri seçebilme
4.Çocukların gelişim seviyelerine uygun yaratıcı eğitim programları hazırlayabilme
5.Yaratıcı problem çözme sürecine hangi yollarla ulaşabileceğini bilme
6.Sanat programları ile çocukların hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını destekleyebilme

Dersin İçeriği

Yaratıcılığın insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitim kurumunun ve ailenin rolü, yaratıcı düşünme ile ilgili farklı kuramlar, çocuklar için yaratıcı çevre koşullarının nasıl sağlanması gerektiği ve çocukların gelişimsel beceri düzeylerine uygun yaratıcı uygulamaların seçilmesi, çocukların resim çizme gelişim aşamaları, sanatı çocuğun yaratıcılığını destekleyebilmek için kullanımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin
2) Yaratıcılık düşünme kuramları
3) Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler
4) Yaratıcılığı etkileyen faktörler
5) Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler
6) Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat
7) Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim
8) Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi
9) Ara sınav
10) Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller,
11) Estetik gelişim
12) Proje(Müzelere gezi ve ödev hazırlama)
13) Uygulama
14) Uygulama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları haftalık verilecektir.
Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Matthews,J(1994).Help children to Draw&Paint in Early Childhood Children&Visual Representatıon.
.Schirmacher,R(2006).Art and Creative Dvelopment For Young Children.Thompson Delmar learning.
May, R.(2003).Yaratma cesareti(Çev:Alper Oysal). 8.basım.Istanbul:Metris yayınları.
Kalburan,C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 2 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 4
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 4
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5