ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB3007 Yaratıcı Drama Güz 2 2 3 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersi Veren(ler): Dr. BÜLENT SEZGİN
Öğ.Gör. BİRSEN KILIÇASLAN BİNİCİ
Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersin Amacı: Yaratıcı dramaya ait temel kavramları öğrenmek, yaratıcı drama uygulamalarına katılmak ve normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimine uygun yaratıcı drama programları hazırlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenci; Drama, eğitimde yaratıcı drama tanımı, hedefleri, özellikleri ile ilgili bilgileri kazanabilecek,
eğitimde yaratıcı drama programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olacaktır.
Eğitimde yaratıcı drama ile ilgili gerekli teknikleri kullanacak, uygulamalar planlayacak ve değerlendirecek hazır bulunuşluğa sahip olacaktır.

Dersin İçeriği

Eğitimde yaratıcı drama tanımı, özellikleri, örnek uygulamaları, model görünümü, örnek uygulamaları,Eğitimde yaratıcı drama programının planlanması,Eğitimde yaratıcı drama programının uygulanması,Eğitimde yaratıcı drama programının değerlendirilmesi,Eğitimde yaratıcı drama ilkeleri,Oyunlar ve doğaçlamalar ve örnek uygulamaları,Konu kaynaklı drama ve örnek uygulamaları,Parmak oyunları, pandomim, bağımlı-bağımsız dramatizasyon ve örnek uygulamaları, Zihinsel engelli çocukla yaratıcı drama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitimde yaratıcı dramaya yönelik temel kavramlar
2) Eğitimde yaratıcı drama programının içeriği ve planlanması
3) Eğitimde yaratıcı dramanın ilkeleri ve program uygulamalarına giriş
4) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları I
5) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları II
6) Ara Sınav
7) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme III
8) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme IV
9) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme V
10) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme VI
11) Eğitimde yaratıcı drama programı uygulamaları ve değerlendirme VII
12) Zihinsel engelli çocuklarda dramanın özellikleri ve örnek uygulama I
13) Zihinsel engelli çocuklarda drama ve örnek uygulama II
14) sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Mc Caslin, N. (1990). Creative Drama in the Classroom. Players Press Inc, California, ABD.
Bee, H. (1995), Life-span Development. Harper Collins College Publishers, USA.
Mussen, P.H., Conger, J.J., Hustant, A.C.(1990) Child development & Personality. Harper Collins Publishers, New York, USA.
Cattanach, A. (1992). Drama for People with Special Needs. A& C Black, London, England.
Brewer, J.A.(1995). Early Childhood Education. Alynn and Bacon, Boston,USA.
Gönen, M. (Ed.),Şahin, S., Yükselen, A.,Tanju, E., Celep, S. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Kitap, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 5 % 50
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 5 5 25
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5