ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB3005 | Özel Eğitim Kurumlarında Uygulama | Güz | 0 | 6 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersin Amacı: | Bu derste profesyonel gözlem becerisi geliştirme özel gereksinimi olan çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini belirleme, gelişim özelliklerine ve gereksinimlere uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirmeye yönelik alan çalışması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Özel gereksinimli çocukları gözlemleyerek çocuğu tanımaya yönelik bilgi edinir. Çocuğun gelişimsel özelliklerine uygun değerlendirme aracına/araçlarına karar verir. Çocuğa uygun gelişim değerlendirme aracı/araçları kullanarak gelişimsel değerlendirme yapar. Değerlendirme sonuçlarına dayalı olarak çocuğun gereksinimlerini belirler. Özel gereksinimli çocuklara yönelik uygun destek ve/veya eğitim programı hazırlar. Destek/Eğitim programını uygular. Destek/Eğitim programını değerlendirir. Çocuğun değişen gereksinimlerine bağlı olarak programında gerekli düzenlemelerini yapar. Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygulamaya transfer eder. Özel eğitim alanında gerçekleştirilecek çocuk gelişimi faaliyet alanlarını özümser. Özel eğitim alanında çalışan çocuk gelişimcilerin görev, rol ve sorumluluklarını içselleştirir. |
Teorik derslerde alınan bilgileri sahada uygulama. Özel eğitim ortamlarını ve özel gereksinimli çocukları gözlemleme Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yapma. Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gereksinimleri belirleme Özel gereksinimli çocuklara destek/eğitim programı hazırlama Destek/ Eğitim programını uygulama. Destek/ Eğitim programını değerlendirme. Destek/ eğitim programını değişen ihtiyaçlara bağlı olarak yeniden düzenleme Uygulama ve deneyimleri raporlaştırma. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gözlem | |
2) | Gözlem | |
3) | Gelişim Değerlendirme, Ön Test | |
4) | Gelişim Değerlendirme, Ön Test | |
5) | Çocuğun gereksinimlerine uygun hedef belirleme | |
6) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
7) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
8) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
9) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
10) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
11) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
12) | Program Hazırlama ve Uygulama | |
13) | Gelişim Değerlendirme-Son Test | |
14) | Uygulamaları Değerlendirme-Dosya Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel Kaynaklar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 10 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 1 | 1 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 6 | 84 |
Ara Juri | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 4 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |