ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB4008 Çocuk Edebiyatı ve Medya Bahar 2 0 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersin Amacı: Dersin temel amacı öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencinin çocuk kitabının türleri, özellikleri ile öykü seçme ve hazırlama teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çocuk edebiyatı ve türleri hakkında bilgi edinmek.
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitap seçimi yapmak.

Dersin İçeriği

Çocuk kitabının tanımı, türleri (resimli kitap, masal, hikaye, roman, çizgi roman, fen kitabı, biyografi, müracaat eserleri, tiyatro eseri), çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre ilgi duydukları konular, öykü anlatma ve okuma teknikleri ile çocuk kitaplarının içerik, resimleme ve fiziksel özellikleri hakkında bilgileri içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk edebiyatına giriş
2) Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi
3) Okulöncesi dönem çocuk kitaplarının tarihçesi
4) Çocuk ve kitap etkileşimi
5) Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Bilişsel gelişim-Dil gelişimi)
6) Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Kişilik gelişimi-Toplumsal gelişim)
7) Okulöncesi çocuk kitaplarının türleri
8) Okulöncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler
9) Ara sınav
10) Çocuk edebiyatı türleri (masallar, hikaye ve romanlar, şiirler)
11) Çocuk edebiyatı türleri (biyografi, doğa ve fen olaylarını anlatan kitaplar, çizgi romanlar)
12) Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler
13) Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma
14) Çocuk kitabı hazırlama projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
Nodelman, P., Reimer, M. (2003). The Pleasure of Children?s Literature, Allyn&Bacon.
Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara.
Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 10 110
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4