Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk edebiyatına giriş |
|
2) |
Türkiye'de çocuk edebiyatının gelişimi |
|
3) |
Okulöncesi dönem çocuk kitaplarının tarihçesi |
|
4) |
Çocuk ve kitap etkileşimi
|
|
5) |
Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Bilişsel gelişim-Dil gelişimi) |
|
6) |
Çocuğun gelişiminde kitapların yeri ve kitap seçimi (Kişilik gelişimi-Toplumsal gelişim) |
|
7) |
Okulöncesi çocuk kitaplarının türleri |
|
8) |
Okulöncesi çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Çocuk edebiyatı türleri (masallar, hikaye ve romanlar, şiirler) |
|
11) |
Çocuk edebiyatı türleri (biyografi, doğa ve fen olaylarını anlatan kitaplar, çizgi romanlar) |
|
12) |
Çocuk edebiyatı ürünlerinin dayanması gereken temel ilkeler |
|
13) |
Çocuklara okuma alışkanlığı kazandırma |
|
14) |
Çocuk kitabı hazırlama projesi sunumları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak verilecektir.
Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul.
Nodelman, P., Reimer, M. (2003). The Pleasure of Children?s Literature, Allyn&Bacon.
Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara.
Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
4 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
4 |