Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş |
|
2) |
Oyunun tanımı ve tarihçesi |
|
3) |
Oyunla ilgili kuramlar |
|
4) |
Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri |
|
5) |
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları |
|
6) |
Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları |
|
7) |
Oyuncak ve oyun materyalleri |
|
8) |
Oyuncak güvenliği |
|
9) |
Vize |
|
10) |
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme |
|
11) |
Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme |
|
12) |
Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme |
|
13) |
Yöresel oyun derlemelerinin sunumu |
|
14) |
Dünyadan yerel oyun örnekleri sunumu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul
Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul
Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul
Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London.
Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
4 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
4 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
4 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |