ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB2009 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Destek Programları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin 3-6 yaş çocuklarının motor, bilişsel, sosyal duygusal ve dil gelişim özellikleri hakkında sahip oldukları bilgileri uygulamaya dökebilmeleri, gelişim özellikleri hakkında analiz ve sentez becerilerine sahip olabilmeleri amaçlanmaktadır. Bu birikimi kullanarak bu yaş grubunda karşılaşılabilen gelişimsel gecikmeleri fark edip, uygun şekilde müdahale edebilme becerisi kazanmaları; ailelere, konuyla ilgili profesyonellere, kurum/kuruluşlara uygun şekilde danışmanlık verebilme becerisi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Bu dersin sonunda öğrenci; 3-6 yaş çocuğunun fiziksel büyüme ve motor gelişim, sosyal duygusal ve kişilik gelişimi, bilişsel ve dil gelişimi konusundaki bilgilerini uygulamaya dökebilecek 2.çocukların gelişimleriyle ilgili gereksinimlerini göz önüne alarak, ev içinde, açık alanda ve kurumda uygun çevre düzenlemesi yapabilecektir 3.Aile içi ilişkiler, kardeş ilişkileri, tek ebeveynlilik, anne baba tutumları, evlat edinilmiş çocuklar, engelli kardeşe sahip olma, çift dillilik, engellilik, çevre yoksunluğu, engelli ebeveyne sahip olma konularında genel bilgi düzeyine sahip olacaktır. |
3-6 yaş çocuğunun gelişim özelliklerinin kavranması 3-6 yaş grubu çocukların gelişimsel gereksinimleri Aile içinde 3-6 yaş çocuğu aile ilişkileri, kardeş ilişkileri, çevre düzenleme, motor gereksinimler 3-6 yaş grubunda görülebilen sıra dışı durumlar, çevre yoksunluğu, engelli kardeşe sahip olma, çift dillilik, tek ebeveynli çocuklar, evlat edinilmiş çocuklar, vb. durumlar. 3-6 yaş çocuğuna yönelik;Aile eğitimi,Eğitimcilerin eğitimi,Medyanın bilinçlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 3-6 yaş çocuklarda fiziksel büyüme ve motor gelişimi | |
2) | 3-6 yaş çocuğunun sosyal duygusal ve kişilik gelişimi | |
3) | 3-6 yaş çocuğunun bilişsel ve dil gelişimi | |
4) | 3-6 yaş çocuğunun gelişimsel özelliklerine yönelik sınıf içi uygulama | |
5) | Vaka Çalışması | |
6) | 3-6 yaş grubu çocukların fiziksel büyüme ve motor gelişimleriyle ilgili gereksinimleri, ev içinde, açık alanda ve kurumda uygun çevre düzenlemesi . | |
7) | 3-6 yaş grubu çocukların sosyal duygusal ve kişilik gelişimleriyle ilgili gereksinimleri, aile içi ilişkiler, kardeş ilişkileri, tek ebeveynlilik. | |
8) | 3-6 yaş grubu çocukların sosyal duygusal ve kişilik gelişimleriyle ilgili gereksinimleri, anne baba tutumları, evlat edinilmiş çocuklar, engelli kardeşe sahip olma | |
9) | Vaka çalışması | |
10) | Ara Sınav | |
11) | 3-6 yaş grubu çocukların bilişsel ve dil gelişimi ilgili gereksinimleri, çift dillilik, engellilik, çevre yoksunluğu, engelli ebeveyne sahip olma. | |
12) | 3-6 yaş çocuğuna yönelik; Aile eğitimi | |
13) | 3-6 yaş çocuğuna yönelik; eğitimcilerin eğitimi | |
14) | 3-6 yaş çocuğuna yönelik; toplum ve medyanın bilinçlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Owens, Karen B. (2002), Child and Adolescent Development, Wadsworth, USA. 2. Berger, Kathleen Stassen. (2004), The Developing Person, Through the Life Span, Sith Ed., Worth Publishers, USA. 3. Santrock, John W.(1998), Child Development, Eighth Ed., Mc-Graw Hill, USA. 4. Thomas, R. Murray. (2005), Comparing Theories of Child Development, sixth Ed., Wadsworth, USA. 5. Mussen, Paul Henry; Conger, John Janeway; Kagan,Jerome; Huston, Aletha Carol. (1990). Child Development and Personality, Seventh Ed., Harper Collins Publishers, USA. 6. Bergen, Doris. (2007), Human Development, Traditional and Contemporary Theories, Pearson Prentice Hill, USA. 7. Bayhan, P.; Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Morpa Yayın Evi, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 4 |