ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB1008 Bebeklik Döneminde Gelişim ve Destek Programları Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ARİFE KEBİRE NİLGÜN SARP
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin bebeklik dönemi gelişim özellikleri ve destek programları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, ayrıca bu bilgiler ışığında 0-2 yaş çocuğu gelişimini değerlendirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Bebeğin fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak.
2- Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak.
3- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek.
3-Bebek ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim
yöntemlerini kullanabilmek.
4- Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek.
5- Bebeğin gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek.
6- Bebek gelişimi ve eğitimi alanında disiplinler arası bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerinde bulunmak.
7- Bebek sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak.

Dersin İçeriği

Bebeklik dönemi, yaşamın ilk yirmi dört ayını kapsayan önemli bir gelişim dönemidir. Bebek bu dönemde fiziksel, psiko-motor, psikososyal, dil ve bilişsel gelişim alanlarına ilişkin önemli özellik ve beceriler kazanır.
Bebek ve çocukların genel gelişim özellikleri, gelişim alanları kapsamlı bilinmelidir ki etkili destek programları planlanabilsin.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, dersin genel amaçlarının paylaşılması, ders ve sunum konularının incelenmesi.
2) Gelişim nedir, gelişimin önemi
3) Gelişimi etkileyen faktörler
4) Gelişim Kuramları
5) Doğum öncesi, doğum ve yenidoğan
6) Bebeklik dönemi motor gelişim ve destek programları
7) Bebeklik dönemi bilişsel gelişim ve destek programları
8) Bebeklik dönemi bilişsel gelişim ve destek programları
9) Ara Sınav
10) Bebeklikte iletişim ve dil gelişim ve destek programları
11) Bebeklikte iletişim ve dil gelişim ve destek programları
12) Bebeklikte sosyal-duygusal gelişim ve destek programları
13) Bebeklikte sosyal-duygusal gelişim ve destek programları
14) Ders ile ilgili genel değerlendirme, soruların yanıtlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erken Çocukluk Döneminde Gelişim / Early Childhood DevelopmentJeffrey Trawick Smith, Pearson- Nobel Akademik yayıncılık, 2014

Bebeklik Dönemimde Gelişim. Figen Turhan, Arzu İpek Yükselen, Hedef Yayınları, 2015.
Diğer Kaynaklar: Early Childhood Development and Learning: New Knowledge for Policy (2001). USA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Derse Özgü Staj 14 2 28
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4