ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGB1008 | Bebeklik Döneminde Gelişim ve Destek Programları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLNİHAL ESRA KORKUT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ARİFE KEBİRE NİLGÜN SARP |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin bebeklik dönemi gelişim özellikleri ve destek programları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, ayrıca bu bilgiler ışığında 0-2 yaş çocuğu gelişimini değerlendirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Bebeğin fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 2- Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 3- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 3-Bebek ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 4- Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5- Bebeğin gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 6- Bebek gelişimi ve eğitimi alanında disiplinler arası bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerinde bulunmak. 7- Bebek sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
Bebeklik dönemi, yaşamın ilk yirmi dört ayını kapsayan önemli bir gelişim dönemidir. Bebek bu dönemde fiziksel, psiko-motor, psikososyal, dil ve bilişsel gelişim alanlarına ilişkin önemli özellik ve beceriler kazanır. Bebek ve çocukların genel gelişim özellikleri, gelişim alanları kapsamlı bilinmelidir ki etkili destek programları planlanabilsin. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, dersin genel amaçlarının paylaşılması, ders ve sunum konularının incelenmesi. | |
2) | Gelişim nedir, gelişimin önemi | |
3) | Gelişimi etkileyen faktörler | |
4) | Gelişim Kuramları | |
5) | Doğum öncesi, doğum ve yenidoğan | |
6) | Bebeklik dönemi motor gelişim ve destek programları | |
7) | Bebeklik dönemi bilişsel gelişim ve destek programları | |
8) | Bebeklik dönemi bilişsel gelişim ve destek programları | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Bebeklikte iletişim ve dil gelişim ve destek programları | |
11) | Bebeklikte iletişim ve dil gelişim ve destek programları | |
12) | Bebeklikte sosyal-duygusal gelişim ve destek programları | |
13) | Bebeklikte sosyal-duygusal gelişim ve destek programları | |
14) | Ders ile ilgili genel değerlendirme, soruların yanıtlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim / Early Childhood DevelopmentJeffrey Trawick Smith, Pearson- Nobel Akademik yayıncılık, 2014 Bebeklik Dönemimde Gelişim. Figen Turhan, Arzu İpek Yükselen, Hedef Yayınları, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Early Childhood Development and Learning: New Knowledge for Policy (2001). USA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Derse Özgü Staj | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 5 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 4 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 4 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 4 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 4 |