Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, ders tanıtımı ve giriş |
|
2) |
İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası |
|
3) |
Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları |
|
4) |
Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum |
|
5) |
Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim |
|
6) |
Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim |
|
7) |
Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
|
8) |
Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
|
11) |
Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim |
|
12) |
Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim |
|
13) |
Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim |
|
14) |
Yeni Teknolojiler ve İnsan Gelişimi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
YAVUZER H, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi, 5. Basım, İstanbul,1990.
ÜLGEN. G, Emel FIDAN, Çocuk Gelişimi, M.E.B Yayınları, İstanbul, 2002.
BERK L. E., Çocuk Gelişimi, İmge Yayınevi, İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
YÖRÜKOĞLU A, Gençlik Çağı, Özgür dağıtım yayın, 6. Baskı, İstanbul, 1989.
BACANLI. H, Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın ve Dağıtım, 4. Baskı, Ankara ,2001.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
4 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
4 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
4 |