ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB1010 Gelişim Psikolojisi Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersin Amacı: Bu derste, yaşam boyu süren bir olgu olan gelişimin farklı teorik yaklaşımlarla açıklanması ve doğum öncesinden ergenliğe kadar olan gelişimsel süreçlerin fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda tartışılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Gelişimle ilgili kavramları özetler ve gelişim kuramlarını tartışır.
2.Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimi, bebeklik dönemini fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda inceler.
3.Erken çocukluk dönemini fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda inceler.
4.Orta çocukluk dönemini fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda inceler.
5.Geç çocukluk dönemini fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda inceler.
6.Ergenlik döneminde fiziksel, billişsel ve sosyo-duygusal alanlarda inceler.
7.Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Gelişim kavramı, kuramları, doğum öncesi ve doğum sonrası, bebeklik, erken-orta-geç çocukluk ve ergenlik döneminde, fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişim.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2) İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası
3) Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları
4) Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum
5) Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim
6) Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim
7) Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
8) Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
9) Ara sınav
10) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
11) Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
12) Ergenlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
13) Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
14) Yeni Teknolojiler ve İnsan Gelişimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YAVUZER H, Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi, 5. Basım, İstanbul,1990.
ÜLGEN. G, Emel FIDAN, Çocuk Gelişimi, M.E.B Yayınları, İstanbul, 2002.
BERK L. E., Çocuk Gelişimi, İmge Yayınevi, İstanbul
Diğer Kaynaklar: YÖRÜKOĞLU A, Gençlik Çağı, Özgür dağıtım yayın, 6. Baskı, İstanbul, 1989.
BACANLI. H, Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın ve Dağıtım, 4. Baskı, Ankara ,2001.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 5
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 4
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 4
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 4
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 4
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 4