SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SKY4009 Proje Yönetimi Güz 2 0 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sağlık bilimleri alanında proje geliştirme ve yönetim süreçlerinin belirlenmesi ve başarıyla uygulanmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Proje süreçlerinde yükselen yeni trendleri uygular
2. Proje geliştirme aşamalarını tanımlar ve açıklar
3. Proje kapsamını, bütçeyi ve zaman planlanmasını etkili bir şekilde tasarlar
4. Proje Yönetiminin aşamalarını etkili bir şekilde uygular
5. Proje Yönetimi ile ilgili yapılmış güncel çalışmalarla ilgili tartışır
6. Proje Yönetimi ile ilgili yazılımları etkin bir şekilde kullanır
7. Sağlık Bilimleri alanında ile ilgili projeler geliştirir ve yönetir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde İleri düzey projelere duyulan ihtiyaçların tartışılması, Proje geliştirme aşamaları, Proje özellikleri ve proje yönetiminin faydaları, Proje Planlanması, Proje Kapsamı, bütçe ve zaman planlanması, Proje yönetiminin aşamaları, Konuyla ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi, Proje yönetiminde kullanılabilecek yazılımların incelenmesi ve değerlendirilmesi, Bilgi Teknolojileriyle İlgili Projelerin Paylaşılması ve Tartışılması, Yapım Aşamasındaki Projelerin Birlikte İncelenmesi ve Yapılan Projelerin Sunulması ve Değerlendirilmesi bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İleri düzey projelere duyulan ihtiyaçların tartışılması Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
2) The steps of project development Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
3) Proje özellikleri ve proje yönetiminin faydaları Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
4) Proje Planlanması Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
5) Proje Kapsamı, bütçe ve zaman planlanması Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
6) Proje yönetiminin aşamaları Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
7) Konuyla ilgili yapılmış çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
8) 1. Ara Sınav Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
9) Proje yönetiminde kullanılabilecek yazılımların incelenmesi ve değerlendirilmesi, Sağlık Alanında İlgili Projelerin Paylaşılması ve Tartışılması Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007. Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
10) Tasarlanan öğrenci projelerinin sunumu
11) Tasarlanan öğrenci projelerinin sunumu
12) Tasarlanan öğrenci projelerinin sunumu
13) Tasarlanan öğrenci projelerinin sunumu
14) 2. Ara Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Project Management for Healthcare Informatics, Susan Houston, ‎Lisa Anne Bove - 2007.
Project Management in Health and Community Services, Judith Dwyer, ‎Pauline Stanton, ‎Valerie Thiessen - 2013.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 12 36
Ödevler 1 9 9
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 2
4) Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. 2
5) Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. 5
9) Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. 2
10) Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5