ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3010 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ |
Dersin Amacı: | Sağlık yönetiminde araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) inceler, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirir ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez)kurma, kavramsallaştırma, işlevselleştirme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel araştırma problemini tanımlar 2. Seçilen problem alanına bağlı olarak araştırmanın yaklaşımını belirler 3. Araştırma yaklaşımına göre örneklem belirler 4. Örnekleme göre ölçme araçlarını belirler 5. Verileri toplar ve değerlendirir 6. Araştırmanın bulgularını oluşturur 7. Araştırma raporunu hazırlar ve sunar |
Bu ders, öğrencilerin profesyonel iş hayatında, sağlık bilimleri alanında yürütülecek araştırmalarda, araştırma tekniklerini kullanma konusundaki yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemektedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel Araştırma ve temel kavramlarş | |
2) | Bilimsel araştırma yöntemleri | |
3) | Literatür tarama, inceleme ve araştırmada konu seçimi | |
4) | Araştırma desenlerinde yöntem tasarımı I | |
5) | Araştırma desenlerinde yöntem tasarımı II | |
6) | Veri toplam toplama araçları ve ölçme | |
7) | Araştırma tasarımında kaynak gösterme ve raporlaştırma | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bilimsel araştırmalarda etik konular | |
10) | Bilimsel araştırmalarda hipotez testleri | |
11) | Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Analizler (Parametrik testler) I | |
12) | Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Analizler (Parametrik testler) II | |
13) | Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Analizler (Tekrarlı Ölçüm testleri) III | |
14) | Araştırmalarda bulgu ve sonuçların yorumlanması ve raporlaştırma aşamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Kan, İ. (2006). Biyoistatistik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Alpar, Reha. (2010). Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle, Uygulamalı İstatistik ve Geçerlilik-Güvenirlilik, Detay yayıncılık, Ankara. Aktürk, H Zekeriya ve Acemoğlu, Hamit (2011). Sağlık Çalışanları İçin Araştırma ve Pratik İstatistik, Örnek Problemler ve SPSS Çözümleri, 2. Baskı. Anadolu Matbaası. Ġstanbul. Can, Abdullah. (2013). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Pegem Akademi, Birinci baskı, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri: SPSS uygulamalı. 4. bs. Sakarya. Babbie, E. (2001). The practice of social research. 9th ed. Belmont, CA: Wadsworth. Babbie, E. (2006). The practice of social research. 11th ed. Belmont, CA: Wadsworth. Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press. Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi: Teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi. Creswell, J.W. (2009). Research design: HAFTAuantitative, HAFTAualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 5 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 4 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 4 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 4 |