DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1010 | İlk Yardım | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ilk yardımla ilgili gerekli bilgiyi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- İnsan vücudundaki ana sistemleri bilir, ilk yardım kavramını ve ilk yardım koşullarını kavrar. 2- Kanama, şok, kardiyo pulmoner resesitasyon, kemik ve yumuşak doku travmaları, yanıklar, böcek sokmaları, boğulmalar, yabancı cisim yutmaları gibi konularda ilk yardım uygulayabilir. 3- Triaj yapabilir. 4- Hasta transport kurallarını ve yöntemlerini bilir. |
Bu ders insan vücudunun yapısını, bütün vücut sistemlerine ilişkin ilk yardım müdahalelerini, tirajı ve taşıma usullerini içerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlk yardıma giriş | |
2) | İnsan vücudu | |
3) | Şoktaki bireye ilk yardım | |
4) | Kardiyo-pulmoner resesutasyon | |
5) | Kanaması olan bireye ilk yardım | |
6) | Kemik ve yumuşak doku yaralanmalarında ilk yardım | |
7) | Yanıkta ilk yardım | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Yaralanmalarda ilk yardım | |
10) | Zehirlenme/ böcek sokmalarında- hayvan ısırıklarında ilk yardım | |
11) | Yabancı cisim yutmalarında ilk yardım | |
12) | Boğulmalarda ilk yardım | |
13) | Triaj ve transport | |
14) | Bilinçsiz bireye ilk yardım |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak dağıtılacaktır. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1- Sözen C. İlk Yardım. Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. 1. Basım. Ankara 2012. 2- İnan F H, Kurt Z, Kubilay İ. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. İlkyardım ve Acil Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı. Ankara 2011. 3- Güleç MA, Akkaya M, Önen G, Çelik K. Temel İlkyardım Uygulamaları Eğitim Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Acil ve Afetlerde Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü. Ankara 2012. 4- Uçar M. Hepimiz için A’dan Z’ye İlk Yardım. 2. Baskı. Atlas Kitapçılık Ankara 2008. 5- Atıcı A. İlkyardım Uygulayıcı Kitabı. Adana Nobel Kitabevi. 2010. 6- Summary of the Main Changes in the Resuscitation Guidelines. ERC Guidelines 2010. European Resuscitation Council. Belgium. 7- Dramalı A, Kaymakçı Ş, Özbayır T, Yavuz M, Demir F. Temel İlk Yardım Uygulamaları. Ege Üniversitesi Basımevi Müdürlüğü. İzmir 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 7 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |