HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM2010 | Enfeksiyon Hemşireliği | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. İSMAİL TOYĞAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciye enfeksiyon hastalıkları, enfeksiyonun önlenmesi, korunma, tedavi ve bakımları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci; 1. Enfeksiyonla ilgili temel kavramları bilir. 2. Sık görülen enfeksiyon hastalıklarını ve önlemleri bilir. 3. Hastane enfeksiyonları, özel enfeksiyonları ve korunma önlemlerini bilir. |
1. Epidemiyolojiye giriş ve Enfeksiyon Hastalıkları 2. Enfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve enfeksiyon oluşumu, enfeksiyon klinik özellikleri, tanılama yöntemleri 3. Enfeksiyonlardan Korunmada Bağışıklama 4. Hastane enfeksiyonları ve korunma önlemleri I 5. Hastane enfeksiyonları ve korunma önlemleri II 6. Enfeksiyon kontrolü, izolasyon ve izolasyon işlemleri 7. Ara Sınav Haftası 8. Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları 9. Sindirim yolu enfeksiyonları ve hemşirelik bakımları 10. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve hemşirelik bakımları 11. Deri ve mukoza ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları 12. Kan ve diğer yollar ile bulaşan enfeksiyonlar ve hemşirelik bakımları 13. Güncel bulaşıcı hastalıklar ve hemşirelik bakımı(Sars, kuş gribi, kırım Kongo kanamalı ateşi) 14. Dünyada ve ülkemizde enfeksiyon hastalıklarının önlenmesi için geliştirilen stratejiler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı Enfeksiyon süreci Konu anlatımı | |
2) | Sık görülen enfeksiyon hastalıkları ve önlemler | |
3) | Dünyada ve ülkemizde hastane enfeksiyonları, enfeksiyon kontrol hemşiresinin görevleri | |
4) | Asepsi | |
5) | Seyahat enfeksiyonları | |
6) | Hastanelerde enfeksiyona karşı alınması gereken önlemler | |
7) | İnfeksiyon Kontrol Komitesi ve Görevleri | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Sindirim Sistemi Enfeksiyonları | |
10) | Kan ve kan ürünleriyle bulaşan enfeksiyonlar | |
11) | Solunum yoluyla bulaşan enfeksiyonlar ve korunma | |
12) | Solunum yoluyla bulaşan enfeksiyonlar ve korunma | |
13) | Aşılanma | |
14) | MRSA'lar ve Korunma Direkt temasla bulaşan enfeksiyonlar ve korunma Dersin Özeti ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | A student who successfully completes this course; 1. Knows the basic concepts of infection. 2. Knows common infectious diseases and precautions. 3. Knows hospital infections, special infections and prevention measures. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 3 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |