EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDE5115 Eğitsel Tasarımda Güncel Araştırmalar Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİHAL YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitsel tasarıma konu olan tüm bileşenler hakkında öğrencilerin derinlemesine araştırmalar yapmasını sağlayarak, onları son zamanlarda eğitsel tasarımda meydana gelen araştırmalardan haberdar etmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci öğretim tasarımı, ölçme-değerlendirme, sınıf yönetimi, öğrenmede bireysel farklılıklar, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve yabancı dil öğretimi konusunda güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Eğitsel tasarım kapsamında yer alan alt konular hakkında güncel araştırmalar bu dersin içeriğini oluşturur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. -
2) Eğitsel Tasarımda Öğretim Programına İlişkin Gelişmeler -
3) Eğitsel Tasarımda Süreç Odaklı Değerlendirme -
4) Öğretim Teknolojilerindeki Gelişmeler -
5) Tasarımcı Öğretmen Nosyonu -
6) Eğitsel Tasarımda Eylem Araştırmaları -
7) Öğrenmede Bireysel Farklılıklar -
8) Vize -
9) Eğitsel Tasarımda Güncel Öğretim Yöntemleri -
10) Materyal Tasarımında Gelişmeler -
11) Sınıf Yönetiminde Güncel Paradigmalar -
12) Öğrenme Ortamının Tasarımına İlişkin Gelişmeler -
13) Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi -
14) Yabancı Dil Öğretiminde Güncel Uygulamalar -
15) Eğitsel tasarımda İnovasyon -
16) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Creswell, J.W. (2011, 4th ed.). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River (NJ, USA): Pearson Education International.

Denscombe, M. (2007, 3rd ed.). The good research guide for small-scale social research projects. Buckingham, UK: Open University Press.

Edelson, D.C. (2006). Balancing innovation and risk: Assessing design research proposals. In J. van den Akker, K. Gravemeijer, S. McKenney, & N. Nieveen (Eds.). (2006). Educational design research (pp. 100-106). London: Routledge.

Krathwohl, D.R. (1998, 2nd ed.). Methods of educational and social science research: An integrated approach. New York: Longman.

Penuel, W.R., Fishman, B.J., Cheng, B.H., & Sabelli, N. (2011). Organizing research and development at the intersection of learning, implementation, and design. Educational Researcher, 40(7), 331-337.

Reeves, T. (2000). Enhancing the worth of instructional technology research through “design experiments” and other developmental strategies. Paper presented at the AERA. Retrieved Oct. 17, 2013 from http://it.coe.uga.edu/~treeves/AERA2000Reeves.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 25 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 3 6
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.