EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5111 | Öğrenme Sistemleri Tasarımı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ BAYKAL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ BAYKAL Doç. Dr. SEDA SARAÇ Prof. Dr. ENİSA MEDE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrenme kuramları ve bu kuramların öğretim sürecine yansımalarına ilişkin farkındalıkların geliştirilmesidir. Ders kapsamında geçmişten günümüze farklı kuramcılar tarafından öğrenmenin nasıl açıklandığı ve bu açıklamaların öğrenme-öğretim sürecine yansımaları tartışılacaktır. Ayrıca bir bilim dalı olarak Eğitim Programları ve Öğretim alanını, bu alandaki temel kavramaları, yaklaşımları ve program geliştirme çalışmalarını gerçekleştirmek üzere yapılan planlama, geliştirme ve tasarlama sürecini tanıtmak ve öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Öğrenme-öğretim ilişkisini tanımlayabilecek ve tartışabilmek. 2. Öğrenme kuramlarına dair bilgi sahibi olmak ve bunların öğretim sürecine yansımalarını tartışabilmek. 3. Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklamak. 4. Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birini açıklamak 5. Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırmak. 6. Program tasarımı yaklaşımlarını ve modellerini tanımak 7. Program geliştirme sürecini bilmek. |
Eğitimin temel disiplinlerini içinde barındıran programa dâhil olan öğrenciler, bütüncül bir bakışla program geliştirme aşamaları, öğrenme kuramları ve eğitimde sistem yaklaşımı ile sistem değerlendirmesi, uygulanması, tasarlanması ve analiz edilmesi gibi süreçler hakkında temel bilgi ve becerilere sahip olurlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma – Dersin Amacı, İçerik ve Kaynak Tanıtımı | |
2) | Öğrenme & Eğitim – Eğitimde Program Geliştirme | |
3) | Program Geliştirme Temelleri | |
4) | Öğrenme Kuramları | |
5) | Program Geliştirme Sürecinin Felsefi Temelleri | |
6) | Program Tasarım Modelleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Program Geliştirmede Sistem Tasarımı – Ders Planı | |
9) | Etkili Öğretim & Öğrenen Çeşitliliği | |
10) | Sunum 1: Program geliştirme sürecinin planlanması - Çalışma kurulları - İhtiyaç analizi - Yaklaşımlar ve teknikler - Değerlendirme Sunum 2: Hedeflerin belirlenmesi – Ders Planı | |
11) | Sunum 3: İçeriğin belirlenmesi Sunum 4: Eğitim durumları | |
12) | Sunum 5: Değerlendirme Sunum 6: Beyin Temelli Öğrenme | |
13) | Sunum 7: Öykü Temelli Öğrenme Sunum 8: Sosyal Öğrenme Teorisi | |
14) | Sunum 9: 21. Yüzyıl Becerileri Sunum 10: Bilişsel Yük Teorisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme - Kuramdan Uygulamaya. Pegem Akademi Eggen, P. & Kauchak, D. (2013). Student Study Guide to Accompany Educational Psychology: Windows on Classrooms. Pearson Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. (2003). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Allyn & Bacon. Print, M.(2020). Curriculum Development and Design. Taylor & Francis Schunk, D. L. (2011). Learning Theories and Educational Perspectives. Pearson Santrock, J.W. (2011). Educational Psychology. McGraw Hill. Weiner, I. B., Reynolds, W. M., & Miller, G. E. (2013). Handbook of psychology. John Wiley & Sons. |
Diğer Kaynaklar: | Demirel, Ö. (2017). Eğitimde Program Geliştirme - Kuramdan Uygulamaya. Pegem Akademi Eggen, P. & Kauchak, D. (2013). Student Study Guide to Accompany Educational Psychology: Windows on Classrooms. Pearson Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. (2003). Curriculum: Foundations, principles, and issues. Allyn & Bacon. Print, M.(2020). Curriculum Development and Design. Taylor & Francis Schunk, D. L. (2011). Learning Theories and Educational Perspectives. Pearson Santrock, J.W. (2011). Educational Psychology. McGraw Hill. Weiner, I. B., Reynolds, W. M., & Miller, G. E. (2013). Handbook of psychology. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 20 | 140 |
Sunum / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 0 | 10 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | 2 |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | 3 |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | 2 |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | 2 |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | 2 |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | 2 |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | 3 |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | 3 |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | 3 |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | 3 |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. | 2 |