Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Discussing the course, its functioning and requirements
Working on the Concepts of Intelligence, Ability and Giftedness |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. |
2) |
Discussing the course, its functioning and requirements
Working on the Concepts of Intelligence, Ability and Giftedness |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
3) |
Characteristics of gifted and talented children |
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
4) |
Characteristics of gifted and talented children |
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
5) |
Working on Models Used in Gifted and Talented Children
Renzulli Enrichment Triad Model and Its Application |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
6) |
Working on Models Used in Gifted and Talented Children
Purdue Three Step Enrichment Model and Its Application |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
7) |
Working on Models Used in Gifted and Talented Children
Intgrated Curriculum Model and Its Application |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
8) |
Working on Models Used in Gifted and Talented Children
The Grid Curriculum Model and Its Application |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
9) |
Working on Models Used in Gifted and Talented Children
Paralel Curriculum Model and Its Application |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
10) |
Working on other Models Used in Gifted and Talented Children
|
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tez
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
11) |
Working on Other Models Used in Gifted and Talented Children |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tez
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
12) |
Designing a new program for gifted and talented children |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2014). Üstün Zekalılarda En İyi Uygulamalar, Nobel yayınları.
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
13) |
Designing a new program for gifted and talented children |
Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi
Kaya&Ogurlu (2014). Üstün Zekalılarda En İyi Uygulamalar, Nobel yayınları.
Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık.
|
14) |
Critical analysis of programs. |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
To be able to set appropriate goals for the client within the framework of psychological counseling theories, to demonstrate effective counseling skills that will help clients to achieve their goals and increase their capacity to cope with life situations. |
4 |
2) |
Counselors gain the ability to plan, execute and evaluate individual and group counseling processes. |
5 |
3) |
Psychological counselors adopt lifelong development and learning as a principle to support the well-being of the individual and reflect this situation in all kinds of professional practices, personal life philosophy and perspective on humanity. |
|
4) |
Psychological counselors know their professional and personal strengths, limitations and individual qualities; have the necessary personality traits, knowledge and basic skills to be an effective professional staff; constantly renew their professional knowledge, receive supervision when necessary; actively provide support for the strengthening of the profession; advocate for the profession. |
2 |
5) |
Counselors know and use appropriate assessment and evaluation methods in order to support the development of their clients, to reveal their potential and to provide need-oriented services; can distinguish between basic types of assessment and evaluation and know the basic concepts of standardized and non-standardized measurement |
|
6) |
Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. |
|
7) |
Psychological counselors know and apply research methods and statistical analysis; share and interpret research results with stakeholders; use research results in program evaluation. |
1 |
8) |
The psychological counselor keeps records of his/her practices, introduces referral institutions to the staff of the institution where he/she works, the individual receiving psychological counseling services and their guardians, and assists stakeholders in receiving support from these institutions. |
1 |
9) |
Counselors are committed to and act in accordance with professional ethical rules and legal obligations; inform the relevant persons in ethical dilemmas; maintain professional professional competence and development in accordance with ethics |
2 |
10) |
Psychological counselors provide guidance to individuals and institutions, developmental needs, consultation studies on problems encountered in life |
|
11) |
Counselors follow the current developments in the field of psychological counseling, exhibit a continuous learning attitude for professional development. |
|