Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma
Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının ve kavramlardaki tartışmalı konuların ele alınması
|
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
2) |
Tanılama, Tanılamada kullanılan araçlar ve Tanılamada tartışmalı konuların ele alınması |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
3) |
Üstün zekalı çocukların Bilişsel Özelliklerinin ele alınması
Üstün zekalı çocuklarda Bilişsel Gelişimin Desteklenmesi |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
4) |
Üstün zekalı ve yeteneklilerde kullanılan ölçme değerlendirme sistemlerinin incelenmesi
Alternatif ölçme değerlendirme sistemleri ve araçlarının ele alınması |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
5) |
Üstün zekalı ve yetenekli çocukların akademik yarışmalardaki durumu
İleri düzey yerleştirmenin avantaj ve dezavantajları |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
6) |
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklara Yönelik Özel Okul Sistemleri
Homeschooling Uygulamasının İncelenmesi |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
7) |
Üstün zekalı ve yetenekli kızların Özellikleri
Üstün Zekalı ve yetenekli kızların erkeklerden farklarının ele alınması |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
8) |
Etnik olarak farklı üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin eğitimleri
Dezavantajlı üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin eğitimleri |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
9) |
Üstün zekalı ve yetenekli çocuklarda benlik saygısı, depresyon eğilimi ve intihar eğiliminin ele alınması |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
10) |
Üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin öğrenme stilleri ,ilgi alanları
Üstün zekalı öğrencilere öğretme stilleri |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
11) |
İki kere farklı üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler
Üstün zekalı ve yetenekli ve DEHB
Üstün zekalı ve yetenekli öğrenme güçlüğü
Yetenekli ve otizm
|
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
12) |
Üstün zekalı Çocukların Öğretmenleri ve özellikleri |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
13) |
Potansiyelinin altında başarı gösteren üstün zekalı ve yetenekli öğrenciler
Potansiyelinin altında başarı gösteren öğrencilere yönelik rehber hazırlanması
|
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
14) |
Dönem değerlendirmesi, dönüt alınıp verilmesi |
Plucker, J.A.& Callahan, C.M (2008). Critical Issues and Practices in Gifted Education. Prufrock Press.
Kaya, F.&Ogurlu, Ü. (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
2) |
Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. |
|
3) |
Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. |
|
4) |
Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. |
|
5) |
Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. |
|
6) |
Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. |
|
7) |
Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. |
|
8) |
Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. |
|
9) |
Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. |
|
10) |
Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. |
|
11) |
Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. |
|
12) |
Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |
|