EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GTE5102 | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI |
Dersin Amacı: | Dersin amacı yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı düşünme teknikleri gibi yaratıcılıkla ilgili temel kavram ve yöntemleri tanıtmak, yaratıcı düşünmenin dört boyutunu geliştirmeye yönelik etkinlikleri ele almak, bu etkinlikleri uygulamaya yönlendirmeye ve üretmeye yönlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Yaratıcılık ve yaratıcı düşünme sürecini tanımlar. Yaratıcılığın geliştirilmesinin önemini açıklar. Yaratıcılık kuramlarını karşılaştırır. Yaratıcı düşünme tekniklerini bilir. Yaratıcı düşünme tekniklerini uygular. Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikleri seçer. Yaratıcılığı geliştirecek etkinlikler oluşturur. |
Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda yaratıcı düşünme teknikleri ve yaratıcılık eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
2) | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması | Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
3) | Yaratıcılık ve Yaratıcı Düşünme ve Yaratıcı Düşünme Yeteneklerinin Tartışılması Padlet Uygulaması | Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
4) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
5) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
6) | Yaratıcılık Kuramlarının ele alınması ve karşılaştırılması | Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
7) | Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
8) | Yaratıcılığın Önemi Yaratıcı Kişilerle ilgili Bazı Genel Bilgiler Yaratıcı Kişilerin Özellikleri Yaratıcı Liderler Kahoot uygulamasının Tanıtılması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
9) | Yaratıcı Düşünmenin Engeller Zihin Tasarımı Testinin Uygulanması Mindmup Uygulamasında Zihin Haritası | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları |
10) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Beyin Fırtınası tekniği ve Uygulaması Beyin Fırtınası kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
11) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane Sinektik Tekniği Tondoo Uygulaması Sinektik Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
12) | Yaratıcı Düşünmenin Dört Boyutunun Geliştirilmesi Renzulli Markers Uygulamaları 4 Tane SCAMPER Tekniği SCAMPER Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
13) | STAMPS Zorlanan ilişkiler Tekniği Yaratıcı Organizasyonlar Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği Nitelik Listeleme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Renzulli Markers 1-2-3-4 |
14) | Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Altı Şapkalı Düşünme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği Yaratıcı Sorun Çözme Tekniği kullanılan Yaratıcı Düşünme Etkinliklerinin Oluşturulması Dönütler ve Dönem Değerlendirmesi | Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi 2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları 3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI 4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi 2-Kırık Mum Boyalar, Dr. Robert Alan Black, Nobel Yayınları 3-Yaratıcılık Notlar, Yrd.Doç.Dr. Ayşin KAPLAN SAYI 4- Yaratıcılık Gelişimi Ve Geliştirilmesi; Uğur SAK; Vize Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |