EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GTE5101 | Üstün Zekalılar Egitimi ve Yetenek Geliştirmeye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞİN KAPLAN SAYI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu ders,üstün zekâ/ özel yeteneklilerin eğitiminde konusunda bütünsel bir bakış açısı kazandırmayı ve üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerle sınıf içinde yapılan uygulamalara ilişkin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların eğitimine duyulan gereksinimlerin gerekçelerini açıklar. Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların gelişim özelliklerini açıklar. Üstün zekâ/ Özel yetenek olan öğrencilerin tanılama yöntemlerini açıklar. Üstün zekâ/ Özel yetenek olan bir çocuğun eğitimindeki uygulamaları araştırıp, sunar. Üstün zekâ/ Özel yetenek olan bir çocuğa ihtiyacına göre hangi öğretim yönteminin uygun olduğuna karar verir. Üstün Zekâlı/özel yetenekli çocuğa yönelik Zenginleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlar. |
Ulusal ya da uluslar-arası kapsamda üstün zekalı ve yetenekli çocukların eğitimlerinin ele alınması; haftalık okuma yüklenimleri ve sınıfta tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Destek Eğitim Odaları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
1) | Dersi, kapsamını, işleyişini ve gerekliliklerini tartışma Zeka, Yetenek ve Üstün Zeka Kavramlarının Ele alınması | |
2) | Üstün zekâlı/özel yetenekli çocukların özellikleri ve tanılanması | Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları |
3) | Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması | Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
4) | Kullanılan Testler Raven SPM Plus Wisc-R, Standford Binet Testi, TKT Yaratıcı Düşünme Testinin anlatılması ve uygulanması | Cohen, R.J. (2014). Psikolojik Test v Değerleme. Nobel Yayınları. |
5) | Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
6) | Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
7) | Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
8) | Üstün Zekalı/özel Yetenekli Çocukların Evde Eğitim Uygulamaları Düşünme Becerileri, Yaratıcılık-Sosyal Duygusal Gelişimin Desteklenmesi | Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi |
9) | ARA SINAV | |
10) | Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Destek Eğitim Odaları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
11) | Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Destek Eğitim Odaları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
12) | Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Destek Eğitim Odaları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
13) | Okullarda Dikkat Edilecek Hususlar Zenginleştirme Kursları Destek Eğitim Odaları Yetenek Keşfi ve Yönlendirilmesi | Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. |
14) | Önerilen yönem teknik ve uygulamaların eleştirel bir biçimde irdelemesi. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Sayı, A. (2013) Farklılaştırılmış Yabancı Dil Öğretiminin Üstün Zekalı Öğrencilerde Erişiye, Eleştirel Düşünmeye ve Yaratıcılığa Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi 2-Kaya&Ogurlu (2015). Growing up Gifted: Üstün Zekalı olarak Büyümek; Nobel yayınları. 3- Sak, U.(2012) Üstün Zekalılar, Özellikleri, Tanılanmaları ve Eğitimleri, Vize Yayıncılık. 4- Yılmaz, D. (2015) Üstün Yetenekliler İçin Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları. Nobel Yayınları 5-Mendaglio, S.&Peterson, J.S.(2016). Çev: Aziz Yıldırım.Üstün Yetenekliler Danışmanlık Modelleri, Nobel Yayıncılık. 6- Eriş, B.(2013). Her Çocuk Üstün Yeteneklidir. Alfa Yayınları 7-Ek Okuma: Eriş, B.(2017). Anne Beynim Aç 8-Sekman, M.& Eris, B.(2017). Çocuklar Nasıl Başarır? |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |