LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3004 | Genetik | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DİLEK ÇEVİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı genetikteki kavram ve kurallar ile biyolojik bilimlerdeki uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar. 2. Genetik materyal olarak DNA'yı tartışır. 3. Gen yapısı ve fonksiyonu gözden geçirir. 4. DNA`daki varyasyonların sonuçlarını tartışır. 5. Mendel genetiğini tanımlanır. 6. Kromozomların kalıtımda nasıl görev aldıklarını belirler. 7. Mendel dışı genetik ile Mendel genetiğinin farkını açıklar. 8. Genomiksin ve genomik sekansların haritalanmasını tarif eder. 9. Genomiksin dinamik yönlerinin tanımlar. 10. Genetik ile kanser arasındaki ilişkiyi tartışır. 11. Biyolojik popülasyonların genetik yapısını nitelendirir. 12. Adaptasyon ve evrim ile ilgili teorileri tartışır. |
Biyolojinin bir alanı olan genetik, genlerin, kalıtımın ve canlı organizmalar arasında gözlenen varyasyonları inceler. Dersin içeriği, genlerin moleküler yapısı ve fonksiyonu, bir organizma ya da hücre düzeyinde gen davranışları (örneğin dominantlık ve epigenetik), bir kuşaktan sonraki kuşaklara kalıtım paterni, belli bir populasyondaki gen dağılımı, varyasyon ve değişiklikleri gibi konuları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik Bilimine Giriş | Ders kitabındaki ilgili bölümü okuma |
2) | Mitoz ve Mayoz Bölünme | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
3) | Mendel Genetiği | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
4) | Mendel Dışı Genetik | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
5) | Kalıtımın Kromozomal Temeli | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
6) | Cinsiyet Belirlenmesi ve Cinsiyet Kromozomları | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
7) | Kromozomal Mutasyonlar | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Genomların Haritalanması ve Sekanslanması ve Ökaryotlarda Genetik Haritalama | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
10) | Bakterilerde ve Bakteriyofajlarda Genetik Analiz ve Haritalama | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
11) | Kromozom Dışı Kalıtım (Organel Kalıtımı) | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
12) | DNA Replikasyonu ve Rekombinasyonu | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
13) | Kromozomlarda DNA Organizasyonu ve Epigenetik | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
14) | Popülasyon Genetiği ve Moleküler Evrim | Kitaptaki ilgili bölümü okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Concepts of Genetics, Global Edition, 12th edition (Pearson) 2) Lewin's GENES XII, 12th edition (Jones & Bartlett Learning) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 164 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |