REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG3003 Mikrobiyoloji Bahar 2 2 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin prokaryotlar ağırlıklı olmak kaydıyla mikroorganizmalar biyolojisine giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenme hedefleri arasında bakterilerin yapi, metabolizma, genetik, çoğlama ve patojenite gibi özellikleri bulunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Mikrobiyolojinin temel kurallarını tanımlar.
2. Mikropların dünyasına giriş yapar.
3. Bakteri ve arkelerin hücresel yapı ve fonksiyonlarını karşılaştırır.
4. Mikroorganizmaların beslenme ve kültür edilmesini tanımlar.
5. Mikrobiyel çoğalmayı tartışır.
6. Bakterilerin moleküler biyolojisi tanımlar.
7. Gen ekspresyonunun regülasyonunu tanımlar.
8. Virüsler ve viroloji ile tanışır.
9. Bakteri ve arkelerin genetiğini karşılaştırır.
10. Alt ökaryotik mikroplarin genetiğini tanımlar.
11. Mikrobiyal genomiksi tanımlar.

Dersin İçeriği

Mikrobiyoloji, mikroskobik organizmaların tek hücreli ve çok hücreli olacak şekilde inceleyen bilim dalıdır. Dersin içeriğinde viroloji, mikoloji, parazitoloji ve bakteriyoloji gibi mikrobiyolojinin alt dallarına temel bir giriş yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mikrobiyolojinin Temel Kuralları
2) Mikroplar Dünyasına Giriş
3) Bakteri ve Arkelerin Hücresel Yapı ve Fonksiyonları
4) Mikroorganizmaların Beslenme ve Kültürü
5) Mikrobiyal Çoğalma
6) Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-I
7) Bakterilerin Moleküler Biyolojisi-II
8) Gen Ekspresyonunun Regülasyonu I
9) Gen Ekspresyonunun Regülasyonu II
10) Virüsler ve Viroloji-I
11) Virüsler ve Viroloji-II
12) Bakteri ve Arkelerin Genetiği
13) Alt Ökaryotik Mikropların Genetiği
14) Mikrobiyal Genomiks

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be provided weekly.
Diğer Kaynaklar: Brock Biology of Microorganisms, Madigan, Martinko, Clark, Benjamin Cummings Publish., 2012, ISBN: 9780321649638 032164963X 9780321726759 0321726758

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Laboratuar 10 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2