Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyoteknoloji Çağı
|
Okuma |
2) |
Genler ve Genomlar
|
Okuma |
3) |
Rekombinant DNA Teknolojisi ve "Omiks" Teknolojisi
|
Okuma |
4) |
Ürün olarak proteinler
|
Okuma |
5) |
Mikrobiyal Biyoteknolojinin uygulamaları
|
Okuma |
6) |
Bitki (tarımsal) Biyoteknolojisinin uygulamaları
|
Okuma |
7) |
Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları I
|
Okuma |
8) |
Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları II
|
Okuma |
9) |
Biyoteknolojinin Adli Tıptaki uygulamaları
|
Okuma |
10) |
Çevre Biyoteknolojisinin uygulamaları
|
Okuma |
11) |
Biyoteknolojide su ve denize ait uygulamalar
|
Okuma |
12) |
Tıbbi Biyoteknolojinin uygulamaları
|
Okuma |
13) |
Biyoteknoloji ve düzenlemeler (yönetmelikler)
|
Okuma |
14) |
Etik ve Biyoteknoloji
|
Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
2) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
3) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
1 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak.
|
1 |
9) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
1 |
10) |
Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |