MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyoteknoloji alanına temel ve genel bir giriş niteliğindedir. Tarımsal, maya/fermentatif, gıda, çevresel, tıbbi ve endüstriyel biyoteknoloji gibi farklı biyoteknoloji alanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders biyoteknolojik ürün üretiminin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoteknolojiyi ve biyoteknolojinin farklı alanlarını tanımlayın. 2. Biyoteknolojik ürün tasarımı, üretimi ve saflaştırılması için kullanılan metodolojileri tanımlayın. 3. Fermantasyonu tanımlayın ve fermentatif ürünlerin biyoteknolojik üretim yollarını tartışın. 4. Biyoteknoloji alanındaki disiplinler arası çalışmaları tartışın. 5. Biyoteknolojik düzenlemeleri tartışın. 6. Biyoteknoloji ile birlikte ortaya çıkan etik endişeleri ayırt edin. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; Disiplinlerarası bir alan olarak biyoteknoloji | Okuma |
2) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomiks | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
6) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma | |
6) | Mikrobiyal Biyoteknoloji II | Okuma |
7) | Protein Mühendisliği ve Metabolik Mühendislik | Okuma |
8) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma II | Okuma |
9) | Bitki Biyoteknolojisi | Okuma |
10) | Hayvan Biyoteknolojisi | Okuma |
11) | Medikal Biyoteknoloji | Okuma |
12) | Biyoremediasyon | Okuma |
13) | Aquatik Biyoteknoloji | Okuma |
14) | Yönetmelikler ve Etik | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Introduction to Biotechnology, 3rd edition, William J. Thieman and Michael A. Palladino, Pearson Int. Ed., 2013 2) Glick, B. R., & Patten, C. L. (2017). Molecular biotechnology: principles and applications of recombinant DNA. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 8 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 52 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 48 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 52 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 3 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |