LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyoteknoloji alanına temel ve genel bir giriş niteliğindedir. Tarımsal, maya/fermentatif, gıda, çevresel, tıbbi ve endüstriyel biyoteknoloji gibi farklı biyoteknoloji alanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders biyoteknolojik ürün üretiminin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoteknolojiyi ve biyoteknolojinin farklı alanlarını tanımlayın. 2. Biyoteknolojik ürün tasarımı, üretimi ve saflaştırılması için kullanılan metodolojileri tanımlayın. 3. Fermantasyonu tanımlayın ve fermentatif ürünlerin biyoteknolojik üretim yollarını tartışın. 4. Biyoteknoloji alanındaki disiplinler arası çalışmaları tartışın. 5. Biyoteknolojik düzenlemeleri tartışın. 6. Biyoteknoloji ile birlikte ortaya çıkan etik endişeleri ayırt edin. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; Disiplinlerarası bir alan olarak biyoteknoloji | Okuma |
2) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomiks | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
6) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma | |
6) | Mikrobiyal Biyoteknoloji II | Okuma |
7) | Protein Mühendisliği ve Metabolik Mühendislik | Okuma |
8) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma II | Okuma |
9) | Bitki Biyoteknolojisi | Okuma |
10) | Hayvan Biyoteknolojisi | Okuma |
11) | Medikal Biyoteknoloji | Okuma |
12) | Biyoremediasyon | Okuma |
13) | Aquatik Biyoteknoloji | Okuma |
14) | Yönetmelikler ve Etik | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Introduction to Biotechnology, 3rd edition, William J. Thieman and Michael A. Palladino, Pearson Int. Ed., 2013 2) Glick, B. R., & Patten, C. L. (2017). Molecular biotechnology: principles and applications of recombinant DNA. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 8 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 52 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 48 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 52 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |