LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders biyoteknoloji alanına giriş niteliğindedir. Biyoteknolojinin sağlık, gıda, sanayi, çevre ve enerji alanlarında kullanımı ile ilgili örneklerin tartışılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Biyoteknoloji alanını tanır. 2.Biyoteknolojide kullanılan yöntemleri tanımlar. 3.Biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanır. 4.Biyoteknoloji alanında disiplinlerarsı çalışmayı tartışır. 5.Biyoteknolojideki düzenlemeleri (yönetmelik) tartışır. 6.Biyoteknoloji ile birlikte yükselen etik endişeleri ayırt eder. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyoteknoloji Çağı | Okuma |
2) | Genler ve Genomlar | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve "Omiks" Teknolojisi | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma |
6) | Bitki (tarımsal) Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma |
7) | Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları I | Okuma |
8) | Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları II | Okuma |
9) | Biyoteknolojinin Adli Tıptaki uygulamaları | Okuma |
10) | Çevre Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma |
11) | Biyoteknolojide su ve denize ait uygulamalar | Okuma |
12) | Tıbbi Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma |
13) | Biyoteknoloji ve düzenlemeler (yönetmelikler) | Okuma |
14) | Etik ve Biyoteknoloji | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Biotechnology, William J. Thieman and Michael A. Palladino, International Edition, 3/e, Pearson Education Inc., 2013. (ISBN 13: 978-0-321-81892-8) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |