PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders biyoteknoloji alanına giriş niteliğindedir. Biyoteknolojinin sağlık, gıda, sanayi, çevre ve enerji alanlarında kullanımı ile ilgili örneklerin tartışılması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Biyoteknoloji alanını tanır. 2.Biyoteknolojide kullanılan yöntemleri tanımlar. 3.Biyoteknolojinin uygulama alanlarını tanır. 4.Biyoteknoloji alanında disiplinlerarsı çalışmayı tartışır. 5.Biyoteknolojideki düzenlemeleri (yönetmelik) tartışır. 6.Biyoteknoloji ile birlikte yükselen etik endişeleri ayırt eder. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyoteknoloji Çağı | Okuma |
2) | Genler ve Genomlar | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve "Omiks" Teknolojisi | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma |
6) | Bitki (tarımsal) Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma |
7) | Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları I | Okuma |
8) | Hayvan Biyoteknolojisinin uygulamaları II | Okuma |
9) | Biyoteknolojinin Adli Tıptaki uygulamaları | Okuma |
10) | Çevre Biyoteknolojisinin uygulamaları | Okuma |
11) | Biyoteknolojide su ve denize ait uygulamalar | Okuma |
12) | Tıbbi Biyoteknolojinin uygulamaları | Okuma |
13) | Biyoteknoloji ve düzenlemeler (yönetmelikler) | Okuma |
14) | Etik ve Biyoteknoloji | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Biotechnology, William J. Thieman and Michael A. Palladino, International Edition, 3/e, Pearson Education Inc., 2013. (ISBN 13: 978-0-321-81892-8) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |