MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2005 | Hücre Biyolojisi I | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, hücrenin temel özellikleri, komponentleri ve mekanizmalarının öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hücreye giriş, doku organizasyonu kavramını tanımlar. 2.Hücresel metabolizmayı tartışır. 3. Hücresel organelleri tanımlar. 4. Moleküler biyolojide kullanılan temel yöntemleri inceler. 5. Genomik DNA`nın yeniden düzenlenmesi, korunumu ve replikasyonu ile ilişkili mekanizmaları tartışır. 6. RNA ve protein sentezini gözden geçirir. 7 .Protein tasniflenmesi ve taşınmasını tanımlar. 8. Nukleus ve nükleer taşımayi tartışır. 9. Hücre iskeletini inceler. 10. Hücresel hareketi tanımlar. 11. Plazma membranını tanımlar. 12. Ektrasellüler matriks yapısını tanımlar. 13. Hücresel etkileşimler ve bağlantıları ifade eder. |
Bu dersin içeriği, hücre yapısı, hücresel metabolizma, hücresel komponentler, hücre iskeleti, hareketi, plazma membranı, ekstrasellüler matriks ve hücresel bağlantılar konularını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücrelere Genel Bakış | Okuma |
2) | Hücrelerin İçeriği | Okuma |
3) | Hücresel metabolizma | Okuma |
4) | Moleküler Biyolojinin Temelleri | Okuma |
5) | Hücresel Genomların Organizasyonu ve Sırası | Okuma |
6) | DNA Replikasyonu, DNA Onarımı ve Homolog DNA Sekansları Arasındaki Rekombinasyon | Okuma |
7) | DNA' nın Yeniden Düzenlenmesi | Okuma |
8) | RNA' nın Sentezlenmesi ve İşlenmesi | Okuma |
9) | Protein Sentezi, İşlenmesi ve Regülasyonu I | Okuma |
10) | Protein Sentezi, İşlenmesi ve Regülasyonu II | Okuma |
11) | Proteinlerin Taşınması | Okuma |
12) | Çekirdek | Okuma |
13) | Hücresel Organeller ve Membranlar I | Okuma |
14) | Hücresel Organeller ve Membranlar II | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Hücre Biyolojisi I ders notları haftalık verilecektir. Cell Biology I lecture notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Lewin`s Genes X., Jocelyn E. Krebs, Elliott S. Goldstein, Stephen T. Kilpatrick, Jones & Bartlett Publishers; 10th edition (2009), ISBN-13: 9780763766320 2. Molecular Biology of the Cell, Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter Garland Science; 5th edition (2007), ISBN-13: 978-0815341055 3. The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 4. Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine, Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings Publishers, 6th edition (2007), ISBN-13: 978-0805395921" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 19 | 19 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 4 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |