AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4067 | Histoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, histolojiyi tanımlayan temel kavramları tanıtmak ve sistemlerin histolojisini ve morfolojisi öğreterek sistemlerin fonksiyonu hakkında fikir sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Histolojinin temel kavramlarını tanımlar. 2. Dokuların yerleşimini ve morfolojisini tartışır. 3. Hücrelerin farklı fonksiyonlarını ve hücre organellerinin görevini tartışır. 4. Dokuyu tanımlar ve farklı sistemlerdeki dokuların katmanlarını sayar. 5. Sistemlerdeki dokuların işlevlerini tanımlar. 6. Sistemleri oluşturan dokuları, dokuları olauşturan hücreleri tanımlar. |
Temel histoloji, dört temel doku, sistemlerin histolojisine giriş, hücre yapıtaşları ve hücre organelleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre ve hücre organelleri | |
2) | Hücre Tipleri | |
3) | Epitel Doku | |
4) | Bağ Doku | |
5) | Kemik ve kıkırdak doku | |
6) | Kan | |
7) | Kas Doku | |
8) | Sinir Dokusu I | |
9) | Sinir Dokusu II | |
10) | Solunum Sistemi Histolojisi | |
11) | Dolaşım Sistemi Histolojisi | |
12) | Sindirim Sistemi Histolojisi | |
13) | Ürogenital Sistemi Histolojisi | |
14) | Sinir Sistemi Histolojisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be provided. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Histology and Cell Biology, Abraham L. Kierszenbaum, 6th Edition, Mosby, USA, 2002 (ISBN 0-323-01639-1) 2) Color Textbook of Histology, Gardner &Hiatt, Third Edition, Elsevier. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |