LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4066 | Kanser Genetiği ve Biyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin; kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kansere bağlı genetik değişimler hakkında genel bilgiye sahip olur. 2. Kanserle alakalı onkogen, tümör baskılayıcı gen kavramlarını tartışır. 3. Kalıtsal kanserleri ve DNA tamiri kanser ilişkisini anlar. 4. Hücre döngüsü, apoptoz ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimleri üzerinde tartışır. |
Bu ders kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir hastalık olarak kanser | |
2) | Kanser çalışmalarında kullanılan model organizmalar ve teknikler | |
3) | Kanser hücrelerinin mutasyona uğramış genomları, DNA kazanımları, DNA kayıpları ve nükleotid değişimleri | |
4) | Kanser hücrelerindeki epigenetik değişimler | |
5) | Viral ve hücresel onkogenler | |
6) | Tümör baskılayıcı genler | |
7) | Kanser hücrelerinde meydana genel fenotipik değişimler | |
8) | Hücre döngüsü ve kanser | |
9) | Kanser hücrelerindeki DNA hasarı | |
10) | DNA tamiri ve kanser | |
11) | Kanser hücrelerinde senasanla oluşan abnormaliteler | |
12) | Kanser hücrelerindeki apoptotik ve otofajik abnormaliteler | |
13) | Kanser hücrelerinin invaziv ve metastatik karakterleri | |
14) | Tümör heterojenitesi ve kanser kök hücreleri |
Ders Notları / Kitaplar: | The Molecular Basis of Cancer.2nd edition Author(s): Mendelsohn, Howley, Israel & Liotta. Publisher: W. B. Saunders Company, Philadelphia, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | The Genetic Basis of Human Cancer Author(s): B. Vogelstein & K. W. Kinzler Publisher: McGraw-Hill, New York, 1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |