SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4065 | Kök Hücrelere Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin; embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisini, kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmalarını, reprodüktif ve terapatik klonlamayı, kök hücrelerle ilişkili epigenetik değişimleri, kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kök hücre biyolojisi konusunda genel bilgiye sahip olur. 2. Kök hücrelerin temel özellikleri ve ilgili mekanizmalarını tartışır. 3. Kök hücrelerin epigenetik değişimler üzerindeki etkilerini anlar. 4. Kök hücre temelli terapileri ve kullanıma bağlı etik problemleri tartışır. 5. Kök hücreleri sınıflandırabilir. |
Embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisi. Kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmaları. Reprodüktif ve terapatik klonlama. Kök hücrelerle ilşkili epigenetik değişimler. Kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kök hücrelerin sınıflandırılmasına giriş | |
2) | Temel kök hücre biyolojisi (kendi-yenileme, ploripotensi, plastisite, asimetric bölünme, niş) | |
3) | Embryonik kök hücreler | |
4) | Epiblast kök hücreler | |
5) | İndüklenmiş ploripotent kök hücreler | |
6) | Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama I | |
7) | Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama II | |
8) | Kanser kök hücreleri | |
9) | Mezankimal kök hücreler | |
10) | Hemapoyetik kök hücreler | |
11) | Organ spesifik kök hücreler (Nöral- vasküler, endotelial, pankreatik) | |
12) | Organ spesifik kök hücreler (Hepatik, kardiyak) | |
13) | Organ spesifik kök hücreler (Epidermal, akciğer) | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly course notes will be provided |
Diğer Kaynaklar: | Stem Cells Handbook, Steward Sell Publisher, 2003,ISBN 13: 9781588291134 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |