AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4057 | Biyoinformatikte Özel Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders, güncel biyoinformatik literatüründen teknik makaleler tartışmayı, onların algoritmalarını incelemeyi ve belirli bir biyoinformatik sorun üzerinde yoğun bir çalışma yürütmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoinformatikdeki açık araştırma soruları üzerinde bir kavrayış tanımlar. 2. Biyoinformatik problemleri çözmek için mevcut çözümleri tartışır. 3. Hesaplamalı biyolojideki açık araştırma konuları üzerinde tartışmaya katılma becerisi kazanır. 4. Genomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur. 5. Proteomik için varolan biyoinformatik çözümler üzerine anlayışa sahip olur. 6. Birkaç biyoinformatik makaleye odaklanma ve onların bulgularını sunma becerisi degiştirir. 7. Biyoinformatikde ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır. 8. Hesaplamalı biyolojide ortaya çıkan yeni konular ile ilgili aşinalık kazanır. 9. Biyoinformatik alanında yayınlanan bilimsel makaleleri bulma, okuma ve tartışma için becerisi geliştirir. |
Bu tartışma-tabanlı biyoinformatik dersi, biyoinformatik analizleri ve algoritmaları hakkındaki en son gelişmeleri öğrencilere gösterecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genomik (genom dizileme, genom bilgilerinin depolanması ve çalışılması, genom veritabanları) | |
2) | Genomik (insan genomundaki polimorfizm ve hastalıklarla bağlantısı) | |
3) | Karşılaştırmalı genomik (genom çıkarma metodu, bütün-genom hizalama yöntemleri, genom-bağlam yöntemleri, gen-füzyon yöntemi) | |
4) | Yapısal genomik (yapısal genomikin bilimsel programı, yapısal genomikde hedef seçimi) | |
5) | Fonksiyonel genomik (deneysel ve hesaplamalı yöntemlerin entegrasyonu) | |
6) | Fonksiyonel genomik (gen ifade verileri ve DNA mikro-diziler) | |
7) | Fonksiyonel genomik (düzenleyici ağlar, protein-protein etkileşim ağları) | |
8) | Proteomik, Protein katlanma ve katlama tanıma | |
9) | Epigenomik | |
10) | Kanser enformatiği | |
11) | Kodlamayan RNA tespiti ve arama | |
12) | Biyoinformatik ortaya çıkan yeni konular | |
13) | Hesaplamalı biyoloji ortaya çıkan yeni konular | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık ders notları iletilecektir. Course notes will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | Articles from the primary literature (scientific journals, e.g. Nature Reviews Genetics, Nature, Science, Genome Research, Nature Genetics, Nature Methods, Bioinformatics, Molecular Systems Biology etc.) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |