SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4054 | Ekoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, ekoloji alanını tanımlayan temel kavramları tanıtmak ve modern ekolojiyi şekillendiren önemli fikir ve görüşleri sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekolojinin temel kavramlarını tanımlar. 2. Modern ekolojiyi şekillendiren fikirleri tartışır. 3. Ekolojik sistemleri tanımlayan modelleri tartışır. 4. Ekolojideki temel literatür bilgisini okumayı, yorumlamayı ve sentezlemeyi analiz eder. 5. Ekolojinin dünya üzerindeki etkisini ve önemini tartışır. 6. Evrim, biyoçeşitlilik ve ekolojinin önemini tartışır. |
Organizmaların biyolojik ve fiziksel çevreleri ile etkileşimleri, ekosistem ile ilgili kavramlar, organizmaların çevresel gereksinimleri, sınırlayan etmenler, ekolojik sistemlerdeki enerji döngüleri, biyojeokimyasal döngüler, ve popülasyon ekolojisi ve komünite ekolojisinin ilkeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekoloji bilimi; Ekoloji-Evrim etkileşimi | |
2) | Fiziksel çevre | |
3) | Organizma ve çevresi/Adaptasyonlar | |
4) | Popülasyonlar I | |
5) | Popülasyonlar II | |
6) | Türlerin etkileşimleri I | |
7) | Türlerin etkileşimleri II | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Komünite ekolojisi I | |
10) | Komünite ekolojisi II | |
11) | Ekosistem ekolojisi | |
12) | Biyocoğrafya-ekoloji | |
13) | İnsan ekolojisi I | |
14) | İnsan ekolojisi II |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied. Elements of Ecology,Thomas M. Smith and Robert Leo Smith, 8th Edition, Benjamin Cummings, 2012 (ISBN 13: 9780321736079) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 2 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 2 |