ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4053 | Transgenik Teknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, transgenik teknolojisiyle ilgili bilgi vermektir. Teknik bilginin yanısıra, transgenik organizmalarin kullanımı, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Transgenik organizmaların arkasındaki teknolojiyi tartışır. 2. Genetik olarak modifiye edilmiş hayvan, bitki ve mikroorganizmaların nasıl elde edildiğini tanır. 3. Gen manipülasyonunun nedenlerini tartışır. 4. Transgenik organizmaların uygulama alanlarını tanımlar. 5. Transgenik organizmaların yarar ve risklerini tanır. 6. Risk değerlendirmesi yapar. 7. Biyogüvenlik düzenlemelerini tartışır. |
Bitkiler, hayvanlar ve mikroorganizmalardaki gen aktarım yöntemleri; transgenik teknolojilerin uygulamaları, risk analizi ve biyogüvenlik düzenlemeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji: Giriş | Okuma |
2) | Host-vektör sistemleri I | Okuma |
3) | Host-vektör sistemleri II | Okuma |
4) | Transgenik bitki teknolojisi I | Okuma |
5) | Transgenik bitki teknolojisi II | Okuma |
6) | Transgenik bitki uygulamaları I | Okuma |
7) | Transgenik bitki uygulamaları II | Okuma |
8) | Transgenik bitki uygulamaları III | Okuma |
9) | Genel Tekrar | Okuma |
10) | Transgenik hayvan üretimi I | Okuma |
11) | Transgenik hayvan üretimi II | Okuma |
12) | Transgenik hayvan uygulamaları | Okuma |
13) | Hastalık teşhisi ve gen terapisi | Okuma |
14) | Transgenik teknolojideki en yeni gelişmeler | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık ders notları iletilecektir. Relevant reviews, research papers and hand-outs will be supplied. |
Diğer Kaynaklar: | Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |