MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4052 | Bitki Biyolojisi ve Genetiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bitki biyolojisi ve bitki genetiğindeki temel kavramları tanıtmaktır. Bitki hücre tipleri, bitki dokuları ve farklı bitki organları hakkında bilgi verilir. Böylece bitki fizyolojisi hakkında bir bütün olarak bilgi edinilir. Bitkilerin metabolizmasında önemli olan fotosentez ve besin döngülerinin temelleri kapsamlı bir şekilde açıklanır. Daha sonra bitki genomları, mitokondri ve kloroplast genom yapıları tanıtılır ve bitkilerde gen transferi, hareketli genetik elementler ve epigenetik işlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitki sistemlerini ve bunların işleyişini tanımlayın 2. Bitki yapısını, fizyolojisini ve gelişimini tartışın 3. Bitkilerde üremeyi tanımlayın 4. Bitki çeşitliliğini ve önemini tanımlayın 5. Özellikle fotosentez ve azot döngüsü hakkında bilgi edinin 6. Bitki genom yapılarını tanımlayın 7. Ekosistemler ve ekosistemdeki bitkinin rolü hakkında bilgi edinin |
Bitki yapısı, fizyolojisi ve gelişimi ile ilgili konular ve aynı zamanda bitki genetiği ve biyoteknolojisi alanlarından da bilgiler içeren bir giriş dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitki Dünyasına Giriş | |
2) | Bitki fizyolojisi | |
3) | Bitki yapı ve fonksiyonları I | |
4) | Bitki yapı ve fonksiyonları II | |
5) | Bitki büyümesi ve gelişimi | |
6) | Bitkilerde çoğalma | |
7) | Fotosentez | |
8) | Ders tekrarı | |
8) | Tekrar ve genel bakış | |
9) | Bitkilerdeki döngüler | |
10) | Bitki çeşitliliği ve ekoloji | |
11) | Bitki genetiğine giriş | |
12) | Bitki genomları | |
13) | Bitki mitokondri ve kloroplast genomları | |
14) | Bitki genetiğinde özel konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied |
Diğer Kaynaklar: | Stern’s Introductory Plant Biology, J.E. Bidlack and S. H. Jansky, McGrawHill, 14th Edition Plant genes, genomes and genetics. Grotewold, E., Chappell, J., & Kellogg, E. A. (2015). John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 3 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 2 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 4 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |