LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4052 | Bitki Biyolojisi ve Genetiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı bitki biyolojisi ve bitki genetiğindeki temel kavramları tanıtmaktır. Bitki hücre tipleri, bitki dokuları ve farklı bitki organları hakkında bilgi verilir. Böylece bitki fizyolojisi hakkında bir bütün olarak bilgi edinilir. Bitkilerin metabolizmasında önemli olan fotosentez ve besin döngülerinin temelleri kapsamlı bir şekilde açıklanır. Daha sonra bitki genomları, mitokondri ve kloroplast genom yapıları tanıtılır ve bitkilerde gen transferi, hareketli genetik elementler ve epigenetik işlenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitki sistemlerini ve bunların işleyişini tanımlayın 2. Bitki yapısını, fizyolojisini ve gelişimini tartışın 3. Bitkilerde üremeyi tanımlayın 4. Bitki çeşitliliğini ve önemini tanımlayın 5. Özellikle fotosentez ve azot döngüsü hakkında bilgi edinin 6. Bitki genom yapılarını tanımlayın 7. Ekosistemler ve ekosistemdeki bitkinin rolü hakkında bilgi edinin |
Bitki yapısı, fizyolojisi ve gelişimi ile ilgili konular ve aynı zamanda bitki genetiği ve biyoteknolojisi alanlarından da bilgiler içeren bir giriş dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitki Dünyasına Giriş | |
2) | Bitki fizyolojisi | |
3) | Bitki yapı ve fonksiyonları I | |
4) | Bitki yapı ve fonksiyonları II | |
5) | Bitki büyümesi ve gelişimi | |
6) | Bitkilerde çoğalma | |
7) | Fotosentez | |
8) | Ders tekrarı | |
8) | Tekrar ve genel bakış | |
9) | Bitkilerdeki döngüler | |
10) | Bitki çeşitliliği ve ekoloji | |
11) | Bitki genetiğine giriş | |
12) | Bitki genomları | |
13) | Bitki mitokondri ve kloroplast genomları | |
14) | Bitki genetiğinde özel konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied |
Diğer Kaynaklar: | Stern’s Introductory Plant Biology, J.E. Bidlack and S. H. Jansky, McGrawHill, 14th Edition Plant genes, genomes and genetics. Grotewold, E., Chappell, J., & Kellogg, E. A. (2015). John Wiley & Sons |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |