ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4052 | Bitki Biyolojisi ve Genetiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bitki biyolojisi ve bitki genetiği alanlarındaki temel kavramları tanıtmaktır. Ayrıca, bitki biyoteknolojisi alanındaki en yeni gelişmeler ve bu alanda kullanılan önemli teknolojiler tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitkilerde sistemin nasıl çalıştığını tanımlar. 2. Bitkilerin yapı, fizyoloji ve gelişimlerini tartışır. 3. Bitki çeşitliliğinin önemini tanır. 4. Bitki genetiği ve ıslahını tanımlar. 5. Bitki biyoteknolojisini tanımlar. 6. Bitki bilimindeki son gelişmeleri tartışır. 7. Bitkilerin dünya için önemini tartışır. |
Bitki yapısı, fizyolojisi ve gelişimi ile ilgili konular ve aynı zamanda bitki genetiği ve biyoteknolojisi alanlarından da bilgiler içeren bir giriş dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bitki yapı ve fonksiyonları I | |
3) | Bitki yapı ve fonksiyonları II | |
4) | Bitki fizyolojisi | |
5) | Bitki büyümesi ve gelişimi | |
6) | Bitkilerde çoğalma | |
7) | Bitki çeşitliliği | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Bitki genetiği: Giriş | |
10) | Bitki genetiğinde özel konular | |
11) | Bitki genetiğinde gelişmeler | |
12) | Bitki büyütme (ıslah) ve çoğaltılması | |
13) | Bitki biyoteknolojisi I | |
14) | Bitki biyoteknolojisi II |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied |
Diğer Kaynaklar: | 1) Plant, genes and crop biotechnology, Chrispeels MJ and Sadava DE,2nd edition, 2003, Johns and Bartlett Publishers Inc., ISBN 0-7637-1586-7. 2) Introductory plant biology, Kingsley R Stern, James E Bidlack, and Shelley H Jansky, 12th edition, 2011, McGraw-Hill Higher Education, ISBN: 0073040525. 3) Plant Biotechnology and genetics: Principles, techniques and applications, Stewart CN, 2008, Wiley and Sons. NJ. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |