AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4052 | Bitki Biyolojisi ve Genetiği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, bitki biyolojisi ve bitki genetiği alanlarındaki temel kavramları tanıtmaktır. Ayrıca, bitki biyoteknolojisi alanındaki en yeni gelişmeler ve bu alanda kullanılan önemli teknolojiler tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bitkilerde sistemin nasıl çalıştığını tanımlar. 2. Bitkilerin yapı, fizyoloji ve gelişimlerini tartışır. 3. Bitki çeşitliliğinin önemini tanır. 4. Bitki genetiği ve ıslahını tanımlar. 5. Bitki biyoteknolojisini tanımlar. 6. Bitki bilimindeki son gelişmeleri tartışır. 7. Bitkilerin dünya için önemini tartışır. |
Bitki yapısı, fizyolojisi ve gelişimi ile ilgili konular ve aynı zamanda bitki genetiği ve biyoteknolojisi alanlarından da bilgiler içeren bir giriş dersidir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bitki yapı ve fonksiyonları I | |
3) | Bitki yapı ve fonksiyonları II | |
4) | Bitki fizyolojisi | |
5) | Bitki büyümesi ve gelişimi | |
6) | Bitkilerde çoğalma | |
7) | Bitki çeşitliliği | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Bitki genetiği: Giriş | |
10) | Bitki genetiğinde özel konular | |
11) | Bitki genetiğinde gelişmeler | |
12) | Bitki büyütme (ıslah) ve çoğaltılması | |
13) | Bitki biyoteknolojisi I | |
14) | Bitki biyoteknolojisi II |
Ders Notları / Kitaplar: | Course notes will be supplied |
Diğer Kaynaklar: | 1) Plant, genes and crop biotechnology, Chrispeels MJ and Sadava DE,2nd edition, 2003, Johns and Bartlett Publishers Inc., ISBN 0-7637-1586-7. 2) Introductory plant biology, Kingsley R Stern, James E Bidlack, and Shelley H Jansky, 12th edition, 2011, McGraw-Hill Higher Education, ISBN: 0073040525. 3) Plant Biotechnology and genetics: Principles, techniques and applications, Stewart CN, 2008, Wiley and Sons. NJ. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |