ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4454 CryEngine ile Oyun Gelişimine Giriş Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir video oyunu yapmak için kullanılacak teknik öğeleri ve bunun için CRYENGINE oyun motorunun nasıl kullanılacağını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun programlama teknikleri ile ilgili temel kavramları anlamak.
2. Oyun geliştirme adımlarının uygulanması için oyun programlama tekniklerini gerçeklemek.
3. Endüstri standardında bir oyun geliştirme motorunun bileşenlerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Ders, CRYENGINE'de 3D oyun programlamanın temellerini içermektedir. Ders içeriği, CRYENGINE API kütüphanesi ve bu motorları oluşturan teknoloji ve algoritmaları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cryengine'i kurmak, Cryengine, Projeleri Oluşturma, Kaydetme, Yükleme
2) CryEngine DLL'lerine Giriş, Flowgraph sisteminin ve Flowgraph Editörünün açıklaması, Akış Grafiği ile Basit Komut Dosyası Oluşturma
3) C ++ 'da bir Akışkodunun oluşturulması, Varlık sisteminin açıklanması, Yeni bir Tür Varlığın Yaratılması
4) GameFramework'ın açıklaması, GameFramework olay dinleyicileri aracılığıyla Varlık oyun durumunun denetimi
5) Düşman ekleme, Oyun Oynama Tetikleyicileri ve Geri Çağırma
6) Fizik ve Çakışma, RNG'yi kullanma
7) Kazanç Durumunun Tespit Edilmesi, Oyun Menüsünü Ayarlama, Giriş Yöntemleri
8) Parçacıkların kullanımı, Sesler Çalma, Cvars ile özellik testleri
9) Kompleks 3B Nesneleri Taşıma, Animasyon Araçları
10) Kamera Kontrolü, Akış grafiğiyle menüyü genişletme
11) Projenin Temizlenmesi, Oyun Yapımı Oluşturma
12) Gelişmiş AI Kavramları
13) Malzemeler ve Gölgelendiriciler
14) VR - En İyi Uygulamalar ve Optimizasyon, VR - API Kavramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CryENGINE Game Programming with C++, C#, and Lua, ISBN-10: 1849695903
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. 5
3) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. 5
4) Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. 5
6) Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. 3
7) Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. 5
8) Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. 5
9) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. 5
10) Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. 5
11) En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. 5