MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4454 | CryEngine ile Oyun Gelişimine Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bir video oyunu yapmak için kullanılacak teknik öğeleri ve bunun için CRYENGINE oyun motorunun nasıl kullanılacağını öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Oyun programlama teknikleri ile ilgili temel kavramları anlamak. 2. Oyun geliştirme adımlarının uygulanması için oyun programlama tekniklerini gerçeklemek. 3. Endüstri standardında bir oyun geliştirme motorunun bileşenlerine aşina olmak |
Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Ders, CRYENGINE'de 3D oyun programlamanın temellerini içermektedir. Ders içeriği, CRYENGINE API kütüphanesi ve bu motorları oluşturan teknoloji ve algoritmaları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Cryengine'i kurmak, Cryengine, Projeleri Oluşturma, Kaydetme, Yükleme | |
2) | CryEngine DLL'lerine Giriş, Flowgraph sisteminin ve Flowgraph Editörünün açıklaması, Akış Grafiği ile Basit Komut Dosyası Oluşturma | |
3) | C ++ 'da bir Akışkodunun oluşturulması, Varlık sisteminin açıklanması, Yeni bir Tür Varlığın Yaratılması | |
4) | GameFramework'ın açıklaması, GameFramework olay dinleyicileri aracılığıyla Varlık oyun durumunun denetimi | |
5) | Düşman ekleme, Oyun Oynama Tetikleyicileri ve Geri Çağırma | |
6) | Fizik ve Çakışma, RNG'yi kullanma | |
7) | Kazanç Durumunun Tespit Edilmesi, Oyun Menüsünü Ayarlama, Giriş Yöntemleri | |
8) | Parçacıkların kullanımı, Sesler Çalma, Cvars ile özellik testleri | |
9) | Kompleks 3B Nesneleri Taşıma, Animasyon Araçları | |
10) | Kamera Kontrolü, Akış grafiğiyle menüyü genişletme | |
11) | Projenin Temizlenmesi, Oyun Yapımı Oluşturma | |
12) | Gelişmiş AI Kavramları | |
13) | Malzemeler ve Gölgelendiriciler | |
14) | VR - En İyi Uygulamalar ve Optimizasyon, VR - API Kavramları |
Ders Notları / Kitaplar: | CryENGINE Game Programming with C++, C#, and Lua, ISBN-10: 1849695903 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |