AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4454 CryEngine ile Oyun Gelişimine Giriş Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir video oyunu yapmak için kullanılacak teknik öğeleri ve bunun için CRYENGINE oyun motorunun nasıl kullanılacağını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun programlama teknikleri ile ilgili temel kavramları anlamak.
2. Oyun geliştirme adımlarının uygulanması için oyun programlama tekniklerini gerçeklemek.
3. Endüstri standardında bir oyun geliştirme motorunun bileşenlerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Ders, CRYENGINE'de 3D oyun programlamanın temellerini içermektedir. Ders içeriği, CRYENGINE API kütüphanesi ve bu motorları oluşturan teknoloji ve algoritmaları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cryengine'i kurmak, Cryengine, Projeleri Oluşturma, Kaydetme, Yükleme
2) CryEngine DLL'lerine Giriş, Flowgraph sisteminin ve Flowgraph Editörünün açıklaması, Akış Grafiği ile Basit Komut Dosyası Oluşturma
3) C ++ 'da bir Akışkodunun oluşturulması, Varlık sisteminin açıklanması, Yeni bir Tür Varlığın Yaratılması
4) GameFramework'ın açıklaması, GameFramework olay dinleyicileri aracılığıyla Varlık oyun durumunun denetimi
5) Düşman ekleme, Oyun Oynama Tetikleyicileri ve Geri Çağırma
6) Fizik ve Çakışma, RNG'yi kullanma
7) Kazanç Durumunun Tespit Edilmesi, Oyun Menüsünü Ayarlama, Giriş Yöntemleri
8) Parçacıkların kullanımı, Sesler Çalma, Cvars ile özellik testleri
9) Kompleks 3B Nesneleri Taşıma, Animasyon Araçları
10) Kamera Kontrolü, Akış grafiğiyle menüyü genişletme
11) Projenin Temizlenmesi, Oyun Yapımı Oluşturma
12) Gelişmiş AI Kavramları
13) Malzemeler ve Gölgelendiriciler
14) VR - En İyi Uygulamalar ve Optimizasyon, VR - API Kavramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CryENGINE Game Programming with C++, C#, and Lua, ISBN-10: 1849695903
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş;
2) ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş;
3) ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; 4
4) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; 4
5) ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; 4
6) ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; 3
7) ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; 3
8) ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; 3
9) ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. 4