YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3067 | Fiziksel Aktivite | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Klinik pilates tekniklerinin tanımını, Yoga felsefesini, temel prensiplerini ve uygulamalarını değerlendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Klinik Pilates tekniklerini tanımlayabilecektir. 1.1. Klinik Pilates tekniklerini tedavi amaçlı kullanır. 1.2. Klinik Pilates tekniklerinin kas kuvveti ve postür üzerinde olan etki mekanizmalarını açıklar. 1.3 Klinik Pilatesin skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanımını tartışır. 1.4. Klinik Pilates konusunda yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar. 2. Skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanılan Klinik Pilates tekniklerini tanımlayabilecektir. 2.1 Postür bozukluklarında ve kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında Klinik Pilates uygulama tekniklerini ayırt eder. 2.2 Gebelerde Klinik Pilates uygulamaları ile tedavi yaklaşımlarını tanımlar. 2.3. Skolyozda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar. 2.4. Koruyucu rehabilitasyonda Klinik Pilates uygulamalarını tanımlar. 3. Yoga felsefesini tartışabilecektir. 3.1. Yoga türlerini açıklar 3.2. Hatha yoga felsefesini tartışır. 3.3 Yoganın klinik alanındaki kullanımını tartışır. 3.4. Yoga hakkında yapılan araştırmaların fizyoterapi kliniğinde yeri ve önemini kavrar. 4. Fizyoterapide Yoga farklılıklarını tanımlayabilecektir. 4.1. Kas-İskelet sistemi problemlerinde Yoga uygulamalarını özetler. 4.2. Nörolojik problemlerde Yoga uygulamalarını tanımlar. 4.3. Geriatriklerde Yoga uygulamalarını özetler. 4.4. Sağlıklılarda Yoga uygulamalarını tanımlar 5. Teknoloji ile egzersizi ilişkilendirir, egzersiz programlarına yenilikçi yaklaşır. |
Bu ders, Klinik Pilates teknikleri ve Yoganın tedavide kullanmasını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli. | |
2) | Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları. | |
3) | Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları. | |
4) | Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları. | |
5) | Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları | |
6) | Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar. | |
7) | Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi | |
8) | Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları. | |
9) | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar. | |
10) | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri. | |
11) | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I | |
12) | Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması. | |
13) | Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri | |
14) | Teknoloji destekli egzersizler |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1- R Nagarathna, HR Nagendra. Integrated Approach of Yoga Therapy fo Positive Health. Swami Vivekananda Yoga Prakashana, 2007. 2- Muscolino, J.E., Cipriani,S. Pilates and the Powerhouse 1. Journal of Bodywork and Movement Terapies, 2004. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 4 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |