BNG5115 Hücre ve Doku MühendisliğiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMÜHENDİSLİK (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BNG5115 Hücre ve Doku Mühendisliği Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLAY BULUT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Doku muhendisliği mühendislik ilkelerini ve doğa bilimlerini; yenileme, koruma, doku işlevlerini iyileştirme görevlerini üstlenmis biyolojik maddelerin geliştirilmesi için uygular. Bu baslangıç dersi güncel doku araştırmasının en önemli ve temel konularına-hem biyoloji hem mühendislik-değinmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Doğanın kendi tasarım ve optimizasyon kriterlerine dayalı olarak öğrencilere doku mühendisliği temeli oluşturacak,
2. Öğrencilerin alandaki güncel yayınları eleştirel bir bakış açısı ile incelemesini destekleyecek
3. Öğrencilerin biyomedikal uzmanları ve klinisyenler ile iletişim kurmalarında gerekli olacak temel bilgi ve terminolojiye hakim olmalarını sağlayacaktır

Dersin İçeriği

Doku Mühendisliği, mühendislik ve yaşam bilimleri ilkelerini doku işlevini veya bir bütününü restore eden, koruyan veya iyileştiren biyolojik maddelerin geliştirilmesine uygulayan disiplinler arası bir alandır. Bu ders, güncel doku mühendisliği araştırmalarının en önemli ve temel konularını (biyolojik ve mühendislik) ele almayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doku Mühendisliği
2) Adezyon ligandlarının hücre-substrat etkileşimlerinin incelenmesi amacıyla yüzeye immobilizasyonu
3) Biyomateryaller: Protein-yüzey etkileşimleri
4) Doku mühendisliği için biyomateryal mühendisliği: 10-100 mikron boyut skalası
5) Rejenerasyon kalıpları
6) Hücresel fonksiyon üzerinde sıvı kayma stres etkileri
7) Kök hücre biyolojisi
8) Hücre motilitesi ve doku mimarisi
9) Arasınav
10) Stromal hücrelerin önemi
11) Kemik ve iskelet kasının doku mühendisliği
12) Karaciğer ve kıkırdağın doku mühendisliği
13) Sinir sisteminin doku mühendisliği
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Animal Cell Culture: Essential Methods, Wiley, John M. Davis, 2011, ISBN10: 9780470666586
2. Tissue Engineering, CRC Press, Bernhard Palsson, Jeffrey A. Hubbell, Robert Plonsey, Joseph D. Bronzino, 2003, ISBN10: 9780849318122
3. Stem Cell Engineering: Principles and Practices, CRC Press, David Schaffer, Joseph D. Bronzino, Donald R. Peterson, 2012, ISBN10: 9781439872048
4. Tissue Engineering: Principles and Practices, CRC Press, John P. Fisher, Antonios G. Mikos, Joseph D.Bronzino, Donald R. Peterson, 2012, ISBN10: 9781439874004
Diğer Kaynaklar: Lecture notes.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. 5
2) Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. 5
3) İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. 4
4) Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. 4
5) Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. 4
6) Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. 3
7) Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. 3
8) Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. 3
9) Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. 5
10) Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. 3